ارومیه- ایرنا- دبیر اجرایی هفتمین کنگره شعر و ادب فارسی گفت: این کنگره در سال جاری میزبان ۱۴۴ مقاله از ایران و برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه است.

دکتر بهمن نزهت روز یکشنبه در حاشیه هفتمین کنگره شعر و ادب فارسی با نگاه ویژه به آثار استاد شهریار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این هفتمین کنگره شعر و ادب فارسی به شمار می رود که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از کنگره که با حضور اساتیدی از کشورهای ترکیه، پاکستان و بنگلادش برگزار می‌شود، حضور پرشور از علاقمندان به شعر و ادب فارسی را شاهد هستیم.

دبیر اجرایی کنگره شعر و ادب فارسی، گفت: این کنگره از بار علمی بسیار بالایی برخوردار بوده که در حوزه بین المللی بی نظیر است.

نزهت با اشاره به جزییات ۱۴۴ مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره افزود: ۸۸ مقاله پذیرش شده که از میان آنها ۴۶ مقاله به‌طور کامل از سوی انتشارات دانشگاه ارومیه چاپ و ۴۲ مقاله هم به طور چکیده چاپ و مابقی نیز رد شده است.

وی ادامه داد: ۲۲ مقاله نیز برای سخنرانی از سوی اساتید شهریار شناس انتخاب شده که امروز برای حاضران و دانشجویان ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، ارومیه همه ساله میزبان کنرگره شعر و ادب فارسی است که امسال به جای ۲۷ شهریور، سالروز درگذشت استاد شهریار، در آبان ماه برگزار می شود.