استاد شهریار الگوی دانشجویان و اساتید هنردوست کشور است 

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: شهریار از جمله شاعرانی است که هرگز به مانند او تکرار نخواهد شد و الگوی دانشجویان و اساتید هنردوست و ادبیات کشور است.

دکتر احمد علیجانپور روز یکشنبه در آیین افتتاحیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر و ادب فارسی نکوداشت مقام استاد شهریار در پردیس دانشگاه ارومیه اظهار کرد: اساطیر، دانشمندان و شاعران کشور ما در طول تاریخ ستاره‌های درخشان جامعه ایران در جایگاه‌های بین‌المللی بودند و همواره شاعران زیادی را در خطه خود پرورده و از این‌رو ایران خطه شاعرپرور ادبیات ایرانی است.

وی با اشاره به جایگاه شاعران در تفکر مدرن افزود: در طول تاریخ شاعران بسیاری داشتیم که در رشد فکری، اخلاقی و اجتماعی مردم موثر بودند و برای دانشجویان و اساتید هنر دوست و ادبیاتی در کشور ما و جهانیان الگو هستند.

وی با اشاره به جایگاه شعر در میان اندیشمندان ادامه داد: اندیشمندان، عرفا و فرهیختگان ما اغلب مواردی که برای نصیحت و هدایت جامعه بیان می‌کردند در قالب شعر بوده که ماندگار و جاودانه است.

استاد شهریار الگوی دانشجویان و اساتید هنردوست کشور است 

رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه ۲۷ شهریور به نام روز شعر و ادب فارسی و بنام گرامیداشت استاد شهریار نامگذاری شده است، یادآور شد: هر سال در این روز در کشور ما و کشورهای فارسی زبان برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود که امسال به دلیل برخی مشکلات این کنگره امروز برگزار شد.

وی با تاکید بر اعتلای اندیشه‌ها با وصف اشعار استاد شهریار افزود: شهریار شاعری جاودانه است که مضامین شعری او متنوع و در قالب عشق، عرفان، مرثیه، تعلیمی، طنز و مناسبتی بسیار بی‌نظیر است.

علیجانپور اضافه کرد: می‌توان گفت که منظومه حیدربابا دانشنامه فرهنگ بومی مردم آذربایجان در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به شعر شهریار در خصوص حضرت علی(ع) گفت: علی ای همای رحمت و اشعار انقلابی شهریار نشان از علاقه این شاعر و تعهد او به نظام و انقلاب اسلامی دارد که باید در وصف او بگوییم شهریار شاعری است که تکرار نخواهد شد و جاودانه زیست و جاودانه ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha