مشهد- ایرنا- معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: پنج داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان طی ۲ روز گذشته و تا ساعت ۱۸ دیروز، دوشنبه ۱۵ آبان ماه نام نویسی کردند.

سید هادی طباطبایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد داوطلب ثبت نام شده چهار نفر در ستاد انتخابات مشهد و یک نفر نیز در شهر قم نام نویسی شده اند.

وی با بیان اینکه ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری در بازه ۱۴ تا ۲۰ آبان ماه انجام خواهد شد، اظهار داشت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هر استان یک حوزه انتخابیه است و فرمانداری مرکز استان نیز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه است که داوطلبان و یا نماینده آنان باید جهت ثبت نام به صورت حضوری به آن مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراستان رضوی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام گفت: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت شخصی یا توسط نماینده خود که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند در روزهای مذکور به مدت هفت روز از ساعت هشت صبح تا ۱۸ به فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهار حوزه و دو قطعه عکس ۴×۶، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری از ارائه مدرک حوزوی معاف هستند.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.