شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری موضوع تأمین سرمایه در گردش برای ایجاد اشتغال را مهم خواند و گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در بالارفتن عدد اشتغال، فعالیت بانک و مؤسسه‌های مالی و به میدان آمدن سرمایه در اختیار شعب در قالب پرداخت وام و اعتبارات به کارآفرینان و تولیدکنندگان است‌.

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی روز پنجشنبه در ششمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ری افزود: یکی از موارد مهمی که در پیگیری وضعیت اشتغال باید بدان توجه شود، انجام منظم و جدی بازرسی های میدانی و راستی آزمایی آمارهای ثبت شده در سامانه یکپارچه رصد است.

وی ادامه داد: بازرسی های متناوب و به تبع آن بررسی نقاط قوت و ضعف منتج به افزایش سطح پایداری اشتغال و به تبع آن بالارفتن میزان رضایت شغلی در میان جامعه هدف و اجرای کامل و اصولی قوانین مربوطه در حوزه کار و رفاه اجتماعی می شود.

این مسئول تاکید کرد: به همین دلیل باید با فراهم ساختن شرایط لازم به نقش آفرینی مؤثر بانک ها در اجرای مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کمک کرد.

معاون استاندار تهران اضافه کرد: موضوع ایجاد اشتغال پایدار و به کمک آن افزایش سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی جامعه یکی از کارهای ماندگاری است که هر مدیر می تواند در طول دوره تصدی خود به آن عمل کند.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطرنشان کرد: بنده در جلسه معارفه اعلام نمودم که یکی از مهمترین مباحثی که در دوره مدیریتی جدید شهرستان بدان پرداخته خواهد شد و مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت موضوع اشتغال و بهبود سرمایه گذاری و وضعیت اقتصادی شهرستان است.

باب الحوائجی گفت: در موضوع اشتغال موضوع مهمتر از بروکراسی اداری و آمار و ارقام سامانه ها، تحقق واقعی اشتغال پایدار و افزایش توان و رفاه اقتصادی مردم است که با افزایش رفاه اقتصادی شهروندان، سطح نشاط اجتماعی جامعه نیز افزایش یافته و در مقابل با وجود چالش و نقصان اقتصادی به نوعی افسردگی اجتماعی در سطح جامعه حاکم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با استعانت از خداوند رحمان و همدلی و تلاش مسئولان شهرستان ری را به کارگاه عمرانی، اقتصادی و تولیدی تبدیل کنیم و به کمک یکدیگر زمینه جلب رضایت مردم این ولی نعمتان حقیقی کشور و نظام جمهوری اسلامی را فراهم آوریم.

مسئولان حاضر در جلسه به ارائه گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود در تحقق میزان اشتغال تکلیفی سالیانه پرداخته و نقاط قوت و ضعف ادارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.