شهرری - ایرنا - مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال استانداری تهران با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۶ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، بهزاد بهزادی روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: استان تهران یکی از کانون‌های عمده صنایع سراسر کشور است و ۴۰ درصد صنایع کل کشور در این استان وجود دارد، این صنایع بیشتر در سه محور غربی، جنوبی و شرقی استان قرار دارد که بیش از ۴۴ درصد کارگران کارگاه های صنعتی کشور را در خود جای داده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته؛ ۲۸ هزار میلیاردریال تسهیلات برای توسعه واحدهای تولیدی استان تهران پرداخت شد و تسهیلات اشتغالزایی فردی تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد به کارآفرینان اعطا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی استان تهران می‌توانند تا سقف یک میلیارد ریال وام دریافت کنند و همچنین تسهیلات روستایی - عشایری با سود ۶ درصد جهت اشتغالزایی در این استان پرداخت می‌شود.

بهزادی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید با سود ۱۸ درصد به واحدهای تولیدی، افزود: حدود ۵۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در استان تهران واقع شده است که در سال جاری، پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

وی یاد آور شد: در سال گذشته ۶۰۰ واحد نیمه تمام اقتصادی استان تهران تکمیل و ۳۸ لکه صنعتی استان نیز با مصوبه دولت در خرداد سال جاری تعیین تکلیف شد.