خرم آباد - ایرنا - شهردار الشتر (مرکز شهرستان سلسله) گفت: صدور پایان کار و پروانه ساختمانی در این شهر تنها از طریق سامانه " شهرداری الکترونیک" امکانپذیر می باشد و روش های سنتی به طور کامل حذف شده است.

محمد شریفی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا پیش از این تمامی فعالیت های شهرداری الشتر به صورت سنتی و با روش دستی انجام می گرفت که با فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز و برقراری ارتباط الکترونیک تلاش شد از روش سنتی عبور کنیم و نظام کاغذبازی در این شهرداری جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون صدور پروانه و پایان کارهای ساختمانی در بستر الکترونیک انجام می شود افزود: با اجرای این طرح و راه اندازی وب سرویس خدمات شهرسازی در این شهرداری، نظام کاغذبازی و امضاهای طلایی حذف شده است بنابراین هیچگونه درخواستی برای صدور به روش دستی و کاغذی، پذیرفته نمی شود.

وی ادامه داد: در این راستا تمامی مراحل صدور پروانه و پایان کار توسط کارشناسان شهرداری و نظام مهندسی باید در این سامانه بارگذاری شود و امکان دخالت و یا دست کاری افراد غیر در این مدارک وجود ندارد.

شریفی مقدم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ پروانه و پایان کار ساختمانی در بستر الکترونیک صادر شده است عنوان کرد: سازمان بازرسی نیز به خدمات این بستر دسترسی دارد و تمامی کارهای صورت گرفته در این فضا رامی تواند به صورت شفاف مشاهده نماید.

وی در خصوص چرایی صدور تنها ۴۰ پایان کار از ابتدای امسال تاکنون نیز توضیح داد: بسیاری از شهروندان برای دریافت پایان کار به شهرداری مراجعه نکرده و عوارض مربوطه را پرداخت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه مذکور نرم افزار جامع و کاملی برای صدور پروانه ساختمانی است افزود: همچنین با وجود این سامانه مشکل حق بیمه ساختمانی بین شهرداری، نظام مهندسی و تامین اجتماعی برطرف شده است.

شهردار الشتر همچنین با اشاره به راه اندازی نرم افزار مزایده، مناقصه و شفاف سازی حقوق کارکنان شهرداری تصریح کرد: این نرم افزار برای همه افراد جامعه قابل دسترسی بوده و تمامی پرونده های سال گذشته و امسال شهرداری در این زمنیه، بارگذاری شده و برای همه قابل رویت است.

شریفی مقدم ادامه داد: بخش عمده ای از اسناد مالی و مکاتبات مربوطه در خصوص تراز مالی شهرداری می باشد که هر ۶ ماه یک بار به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد و در این سامانه برای رویت عموم منتشر می گردد.

وی با اشاره به هزینه کرد ۱۵ میلیارد ریال برای راه اندازی ۲ سامانه شهرداری الکترونیک و شفاف سازی مالی گفت: شهرداری الشتر ۱۶۰ نیروی رسمی، شرکتی و حجمی دارد که تا پارسال حقوق و حق بیمه معوق داشتند اما اکنون حقوق همگی به روز و حق بیمه تمامی آنها نیز به شهرداری پرداخت شده است.

الشتر مرکز شهرستان سلسله دارای حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت می باشد.