اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۰۰ هزار اصله نهال سریع الرشد صنوبر در این استان آماده توزیع است.

«عبدالحسین محمدی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: متقاضیان دریافت این نهال‌ها می‌توانند با تهیه نقشه مختصات جغرافیایی (UTM) و ارایه درخواست کتبی به ادارات شهرستانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اقدام کنند.

وی ادامه داد: پس از بازدید و تایید کارشناسان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از عرصه مورد نظر و بررسی آب مورد نیاز، بین متقاضیان و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها تفاهم‌نامه زراعت چوب منعقد و در زمان توزیع نهال (اسفندماه امسال ) حواله به این افراد تحویل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اولویت توزیع نهال در شهرستان‌هایی است که هدف آنها کشت انبوه و زراعت چوب اقتصادی باشد.

محمدی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان مرکزی بیشترین توزیع نهال در بین متقاضیان شهرستان‌های شازند، خنداب، اراک، خمین و ساوه است و در بقیه شهرستان‌ها در صورت تامین آب مورد نیاز، به صورت محدود توزیع می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.