۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85298207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار میلیون اصله نهال در استان مرکزی تولید شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85298207
چهار میلیون اصله نهال در استان مرکزی تولید شد

اراک – ایرنا – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: چهار میلیون اصله نهال امسال در راستای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در این استان تولید شد.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین محمدی روز سه‌شنبه در آیین برخط هماهنگی اجرای آغاز نهال‌کاری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به صورت همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار شد، افزود: تولید این نهال‌ها با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار اصله نهال از مجموع این نهال‌ها در شهرستان محلات، ۹۰ هزار اصله نهال در خمین، ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط شهرداری اراک و ۴۰۰ هزار اصله نهال نیز توسط بخش خصوصی در شهرستان زرندیه و بقیه در نهالستان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در اراک تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: برخی نهال‌های تولید شده در این استان از جمله صنوبر از گونه‌های یک سال توزیع است که امسال در بین متقاضیان توزیع می‌شود و برخی گونه‌ها از جمله زبان گنجشک و گردو نیز سال آینده در بین مردم توزیع می‌شود.

محمدی، از کاشت ۱۰ هزار اصله نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، همزمان با سراسر کشور در روز یازدهم آذرماه در استان مرکزی خبرداد و گفت: این نهال‌ها در ۳۰ هکتار از زمین‌های ملی و طبیعی این استان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: پنج‌هزار و ۷۰۰ اصله نهال از گونه‌های سرو خمره‌ای، زبان گنجشک و گل محمدی در ۱۶ و نیم هکتار از زمین‌های طبیعی و ملی شهرستان اراک، سه هکتار در شهرستان شازند و ۸۵۰ اصله نهال بادامچه در چهار و نیم هکتار از زمین‌های ملی شهرستان تفرش کشت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: سه هکتار سرو خمره‌ای و زبان گنجشک در حریم شهر نیمور شهرستان محلات و سه هکتار نیز در شهرستان خمین کشت می‌شود.

محمدی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کشت گونه‌های بیابانی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه انجام می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha