زنجان - ایرنا - استاندار زنجان بر لزوم سوق دادن دانش آموزان به سمت مداومت در نماز تاکید کرد و گفت: باید ترویج فرهنگ نماز در مدارس جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز، افزود: میزبانی زنجان از اجلاس سراسری نماز، موضوع مهمی است که برگزاری مطلوب این رویداد با توجه به همزمانی سفر استانی رییس جمهور و دیگر برنامه های سنگین و متعدد به هماهنگی های بیشتری نیاز دارد.
افشارچی با بیان اینکه در بخش ها و کمیته های اجلاس سراسری نماز کارهای مختلفی انجام شده است، گفت: عمده تمرکز در این کمیته ها بر روی مدارس برای ترویج فرهنگ نماز است.
استاندار زنجان افزود: تلاش می کنیم تا این اجلاس به صورت آبرومندانه در استان برگزار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه سفر رییس جمهور به استان فرصت مهمی برای تامین اعتبار و تعریف کردن پروژه است،‌ افزود: در دور اول سفر استانی رییس جمهور به زنجان طرح های بسیار مهمی به تصویب و مرحله اجرا رسید که امیدواریم در دور دوم سفر نیز با تخصیص اعتبارات و منابع مالی لازم شاهد تصویب و اجرای طرح های بزرگی در استان باشیم.
حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان نیز در این جلسه به اهمیت برگزاری اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا همزمانی ۲ رویداد سفر رییس جمهور به استان و میزبانی اجلاس سراسری نماز، بدون نقص و کاستی برگزار شود.
سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» به میزبانی استان زنجان در آذرماه برگزار می‌شود.
دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان نیز قرار است در همین ماه انجام شود.