۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85303290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: مساجد باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند

زنجان - ایرنا استاندار زنجان بر ضرورت پیوند بین مساجد و نسل جوان تاکید کرد و گفت: مساجد باید به مراکز فرهنگی تبدیل شوند تا جوانان بتوانند مدت زمان بیشتری را در آنها سپری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،محسن افشارچی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان که با محوریت مساجد تشکیل شد، با بیان اینکه مساجد شبکه‌های فرهنگی گسترده ای هستند که عموم مردم در آنجا با امام جماعت در ارتباط هستند، گفت: هر مسجدی که امام جماعت آن جوان‌تر و خوش‌اخلاقتر باشد حضور جوانان و نوجوانان در آن پررنگ‌تر است.

افشارچی گفت: محلاتی که مساجد آن از رونق بیشتری برخوردار است و جوانان ارتباط بیشتری با مسجد دارند، آسیب اجتماعی کمتری دارد.

به گفته افشارچی، برای اینکه جوانان بتوانند پیوند خود را با مسجد عمیق‌تر کنند، ائمه جماعت باید بتوانند نقش مربی پرورشی را برای جوانان و نوجوانان ایفا کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: ارتباط بین امام جماعت، هیات امنا، پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باید قوی باشد که در این صورت، اتفاقات خوبی در مساجد رقم می خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه به برخی از مشکلات مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: تعیین ساختار قانونی برای این مرکز، اختصاص بودجه برای حل مشکلات مالی و استقرار نیروی انسانی مستقر از جمله مطالبات مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان است.

امرالله حسنی همچنین به بزرگداشت شیخ عبدالکریم زنجانی به عنوان یکی از مفاخر استان زنجان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در فاز نخست، آثار مربوط به این عالم برجسته را در استان به چاپ برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز از اقامه نماز در هزار و 100 مدرسه استان زنجان خبر داد و گفت: برپایی نماز در این مدارس در سامانه‌ای که از طریق آموزش و پرورش تعیین شده است ثبت می‌شود.

به گفته علی اسماعیلی در ۴۰۰ مدرسه استان زنجان مبلغان طرح امین، نماز را اقامه می‌کنند و در مابقی آن از همکاران فرهنگی به عنوان پیش نماز استفاده می‌شود.

حجت الاسلام فرجی برحق، رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در سخنانی یکی از مراکز حل اختلاف و تصمیم گیری مربوط به مساجد را مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد و گفت: نمایندگان دستگاه‌های متولی مسجد موظف هستند برای تصمیم گیری امور مسجد در این جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد زیر نظر مقام معظم رهبری مدیریت می‌شود و جایگاه حقوقی دارد، گفت: این موضوع فرصت مناسبی است تا بتوانیم از جایگاه این مرکز برای حل مشکلات مساجد استفاده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بهتر است در مساجد اداره امور توسط مردم انجام شود چرا که مشکلات مساجد به دست مردم بهتر حل می شود، گفت: حل مشکلات مالی، عمرانی و نیروی انسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان قابل انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha