۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85290827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانواده‌ها علت هدایت ۹۰ درصد دانش آموزان به سمت نماز هستند

زنجان - ایرنا - قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: براساس نتایج یک پژوهش، ۹۰ درصد دانش آموزان نماز خوان،‌ اقامه نماز را نه از مدرسه و مسجد بلکه از خانواده خود آموخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیداحمد زرهانی روز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری اجلاس سراسری نماز در زنجان، افزود: بر پایه همین پژوهش مشخص شد که حدود ۹۰ درصد افرادی که نسبت به اقامه نماز کاهل بودند، از اسرار نماز آگاهی نداشتند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از همه امکانات برای تخریب ذهن و ضمیر نوجوانان و جوانان سوء استفاده می کند، اظهار کرد: کانون خانواده و به ویژه مادران، معماران تعلیم و تربیت و فرهنگ کشور هستند و باید نسبت به اهمیت کارکرد خانواده و بهره گیری از آن توجه داشته باشیم.

زرهانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی زنجان در آذرماه امسال اشاره کرد و گفت: باید در این رویداد نسبت به بسیج نیروها و اقشار مختلف و به میدان آوردن نسل جوان در جهت اثرپذیری از معارف نماز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای برگزاری اجلاس های سراسری نماز استخراج و به دستگاه ها ابلاغ می شود، افزود: یک دستاورد استانی برای میزبانی این اجلاس‌ آن است که برگزاری آن، صبغه نمازی و عبادی به فضای استان می دهد.

زرهانی به لزوم تقسیم کار برای تدبیر مناسب جهت برگزاری مطلوب این رویداد با توجه به همزمانی با سفر استانی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: در این راستا همه امکانات و ظرفیت ها در استان باید به کار گرفته شود.

سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» به میزبانی استان زنجان در آذرماه برگزار می‌شود.

دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان نیز قرار است در همین ماه انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha