ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: با همت ویژه دولت سیزدهم، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام طرح های نیمه تمام در شهرستان های مختلف استان هزینه شده و این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در نشست پشتیبانی از گروه‌های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی افزود: با صرف این اعتبار، سه هزار پروژه نیمه تمام در نقاط مختلف استان تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: برخی از این طرح ها ۱۵ سال بود که آغاز شده بود ولی با اهتمام دولت و با وجود برخی محدودیت‌ها به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: پروژه های بسیاری در استان احداث و تکمیل شده که این امر در ارتقای قابل توجه شاخص‌های عمرانی آذربایجان‌غربی بسیار مورد توجه بوده و بر میزان رضایتمندی شهروندان مناطق مختلف افزوده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: نهادهای انقلابی و حمایتی از جمله سپاه و بسیج سازندگی نیز در راستای رفع چالش‌های استان و تکمیل طرح های عمرانی در مناطق مرزی و محروم استان در کنار دولت اهتمام خاصی داشتند که شایسته قدردانی است.

معتمدیان با اشاره به آمادگی استان برای همکاری و تعامل با همه نهادهای انقلابی در زمینه آبادانی و عمران روزافزون آذربایجان غربی گفت: برای این منظور آماده همکاری و تعامل با بسیج سازندگی در راستای مدرسه سازی، احداث خانه بهداشت و اورژانس و سایر خدمات فوری و زیرساخت ها بدون تشریفات اداری هستیم چرا که بسیج و گروه‌های جهادی همواره در این زمینه کارنامه درخشانی دارند.

چهار هزار گروه جهادی در آذربایجان غربی فعال است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: چهار هزار گروه جهادی دراستان فعالیت دارند که ارائه خدمات محرومیت زدایی و مردم یاری ازجمله اقدامات آنهاست.

سردار محمدحسین رجبی افزود: امنیت پایدار و حرکت در مسیر توسعه پایدار، ۲ محور عمده‌ای است که اقدامات مسوولان استان در بحث سازندگی بر آنها استوار است.

وی اضافه کرد: سپاه در کنار جهادگران بسیجی و کنار سایر شهروندان در تلاش است تا خدمات محرومیت زدایی، مردم یاری و عمرانی را برای شهروندان با آورده امنیت به عنوان یک پیش نیاز اصلی ارائه کند چرا که خرسندی و رضایت شهروندان مهمترین سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اقدامات توسعه ای نیازمند امنیت است، ادامه داد: در مناطق حاشیه شهر و محروم چندین شهرستان ازجمله ارومیه، بوکان، پیرانشهر و مهاباد اقدامات شایسته ای در زمینه محرومیت زدایی در قالب شنبه های محرومیت زدایی انجام شده که نشان از حرکت در مسیر مردم یاری و تحقق شعار دولت مردمی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی این فرایند را مهمترین و موثر ترین اقدام در جلب رضایت شهروندان دانست و اظهار کرد: سپاه با هدف ارتقای امنیت در این حوزه آماده خدمت رسانی است.