راهکار حل مشکلات آذربایجان‌غربی کار و تلاش جهادی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌‍‌غربی با اشاره به اینکه آفت امروز کشور بویژه در حوزه اقدامات توسعه ای ،بوروکراسی اداری است، گفت: راه حل مشکلات امروز جامعه به ویژه در استان، کار جهادی است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان یکشنبه شب در جمع اعضای منتخب گروه های جهادی بسیج سازندگی آذربایجان غربی افزود: فرهنگ جهادی باید در بین همه کارکنان دولت ترویج و توسعه یافته و زمینه ای فراهم کنیم که همه نهادهای مسئول با کار جهادی پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در دولت سیزدهم به ویِژه در آذربایجان غربی در راستای محرومیت زدایی و توسعه مناطق محروم شکل گرفته و بارور شده است، اضافه کرد: در ۲ سال گذشته همه مقامات استانی و مدیران نهادهای مسئول در همه ۲۰ شهرستان استان در قالب سفرهای شهرستانی حضور یافته اند و شورای برنامه ریزی و توسعه آنها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بنا ندارد در اتاق های دربسته برای شهرها و روستاهای مختلف تصمیم گیری کند، ادامه داد: در این ۲۰ شهرستان حدود یک هزار و ۸۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات شهروندان و روستاییان مصوب شد که بخش مهمی از آنها اجرایی شده است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴۱۹ روستا از گاز طبیعی برخوردار شده اند، اظهار کرد: در حالی که پیش از این دولت وضعیت شاخص گاز روستایی در استان مناسب نبود اما در حال حاضر به بیش از ۸۰ درصد رسیده که بالاتر از میانگین کشوری است.

معتمدیان گفت: با تلاش ها و تمهیداتی که اندیشیده شده است، در صددیم تا پایان سال آینده وضعیت آذربایجان غربی را در حوزه گازرسانی به وضعیت سبز برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی دیگری نیز در بخش های مختلف صورت گرفته است، افزود: در ۲ سال گذشته ۶۰۵ کلاس درس در آذربایجان غربی احداث شده و تا دهه فجر نیز ۲۵۰ کلاس درس دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در حوزه فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد ولی سعی می کنیم تا پایان دولت، این شاخص را نیز به رقم مناسبی ارتقا داده و از قعر جدول در این حوزه فاصله بگیریم.

استاندار آذربایجان غربی از توسعه اینترنت پرسرعت در ۲۱۶ روستای استان در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: همچنین در ۶۱۸ روستا طرح هادی اجرایی یا بازنگری شده و علاوه بر ۱۶۸ کیلومتر راه اصلی، ۳۰۳ کیلومتر راه روستایی در این دولت در استان احداث شده است.

راه حل مشکلات آذربایجان‌غربی کار و تلاش جهادی است

معتمدیان با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح ها، ۲۳۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه توجه به رفع مشکلات اجتماعی در کنار اهتمام برای توسعه عمرانی در دستور کار مدیریت ارشد آذربایجان غربی بوده است، گفت: در این راستا، اقدامات بسیار قابل توجهی در جهت محرومیت زدایی به ویژه از حاشیه شهرهای بزرگ از جمله ارومیه صورت گرفته و سعی شده که مشکلات این بخش ها با توجه ویژه رفع شود.

وی افزود: همچنین خدمات بی نظیری در حوزه روستایی داده شده که سعی می شود با ارائه تسهیلات دیگر زمینه مهاجرت معکوس از حاشیه شهرهای بزرگ به روستاها فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت بسیج و نیروهای جهادی در راستای رفع مشکلات مردمی و کمک به مردم در مخاطرات مختلف غیرقابل انکار است، اضافه کرد: امروز بسیج در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، علمی و دانشگاهی شکل گرفته و شاهد موفقیت در همه این عرصه ها هستیم.

در این نشست برخی از اعضای گروه های جهادی دغدغه ها، اقدامات و مشکلات خود را با استاندار آذربایجان غربی در میان گذاشتند.

بیش از چهارهزار و ۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان غربی فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha