ورامین - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: زکات، مهمترین برنامه اقتصادی اسلام در از بین بردن فقر جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی روز پنجشنبه در جلسه ستاد احیاء زکات که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین برگزار شد، اظهار داشت: جامعه اسلامی همواره از برکات فریضه زکات برخوردار بوده و اگر بتوان عقب‌ماندگی‌های این حوزه را برطرف کرد، بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

وی یکی از مهمترین راه‌های احیاء زکات را تبلیغات اعلام کرد و افزود: موضوع دریافت زکات و مشارکت افراد به ویژه کشاورزان فقط نباید به زمانی خاص محدود شود بلکه تبلیغات در این حوزه باید در طول سال انجام شود و با ساخت محتواهای مناسب، ضرورت مشارکت در این امر خداپسندانه و فریضه الهی را به همگان یادآور شد.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: ورود جدی‌تر دستگاه های مرتبط با این حوزه بهتر باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از آثار و برکات زکات در آیات و روایات متعدد، موارد بسیاری ذکر شده و کسی که در این راه قدمی بردارد اگر بداند چه آثاری را در زندگی خود خواهد دید بیش از پیش در این حوزه مشاکرت می‌کند.

امام جمعه شهر جوادآباد ورامین نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به ارتباط مستقیم و مستمر کشاورزان با مدیریت جهاد کشاورزی، نقش این مجموعه در جلب مشارکت کشاورزان و دریافت زکات می‌تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام حسین رضاپور افزود: پرداخت صحیح زکات به عنوان یکی از دستورات دینی موجب از بین رفتن فقر در جامعه می شود و باید این فریضه در جامعه احیا شود.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه رشد و ترویج پیدا کند، بسیاری از مشکلات اقتصادی که گریبانگیر افراد و جامعه می باشد، رخت بربسته و اقتصادی پویا نصیب کشور خواهد شد .

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.