اهواز - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امورو ایثارگران خوزستان گفت: بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی استان باید یک درصد از بودجه جاری خود را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند.

به گزارش ایرنا حسن نورانی روز سه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: تکریم و سرکشی از خانواده شهدا و همچنین برگزاری یادواره های شهدا یک وظیفه همگانی بوده و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه ورود کنند.

وی افزود: وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تنها مربوط به بنیاد شهید نیست و دیگر دستگاه ها و نهادها باید در این خصوص فعالیت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، ۴۰ درصد از یک درصد بودجه اختصاص یافته از سوی دستگاه‌ها در بحث تولید فیلم و مستند هزینه می‌شود همچنین ۲۰ درصد در زمینه برگزاری یادواره شهدا، ۲۰ درصد در بحث فضای شهری و ۲۰ درصد برای تکریم از خانواده شهدا در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مزار شهدا امری مهم و ضروری بوده که باید در استان به یک نهضت تبدیل شود افزود: با توجه به گذشت ۴۰ سال، باید مزار شهدا به خصوص شهدای روستاهای استان، مرمت و بازسازی شوند.

نورانی ادامه داد: در حال حاضر هفت پیمانکار با اعتباری در حدود ۲۷۰ میلیارد ریال کار ساماندهی مزار شهدا را انجام می دهند و تاکنون یک هزار و ۶۶۰ مزار شهید بهسازی شده است.

وی با ابراز ناراحتی از برخی ارگان ها و شرکت ها در خصوص عدم استخدام ایثارگران گفت: بر اساس قانون ۳۰ درصد از آزمون‌های استخدامی مربوط به ایثارگران است که برخی ارگان ها و شرکت ها این قانون را به درستی انجام نمی‌دهند.

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.