ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی انجام می‌شود

اهواز - ایرنا - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران محور برنامه‌های این بنیاد را بر پایه مردمی‌سازی امور دانست و گفت: فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت در استان‌ها با کمک‌ گرفتن از تشکل‌های مردمی اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدصادق هاشمی چهارشنبه شب در دیدار با تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگی اظهار کرد: هر چند تاکنون مخاطب برنامه‌های بنیاد شهید مردم بوده اند اما می‌توان با تاسی گرفتن از جریانات مردمی، مخاطب خود را چند برابر کرد.

وی افزود: متاسفانه ادارات بنیاد شهید در استان‌ها هنوز استفاده از جریانات انقلابی و مردمی را جدی نگرفته‌اند در حالی که می‌توان بسیاری از امور از جمله برگزاری یادواره‌ها را به تشکل‌های فرهنگی واگذار کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، متولی گلزارهای شهدا را این مجموعه عنوان کرد و گفت: گلزار شهدا محل برنامه‌های فرهنگی است‌ و نباید دستگاه دیگری تعیین کننده برنامه‌های گلزار باشد.

وی خطاب به مدیران کل بنیاد شهید در استان‌ها گفت: می‌توان با پرداخت هزینه اندکی، اجرای برنامه‌های بنیاد را به جریانات انقلابی و تشکل های فرهنگی واگذار کرد.

هاشمی گفت: بر اساس قانون تمام دستگاه های اجرایی مکلفند یک درصد از بودجه جاری خود را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند و با استفاده از این قانون می‌توان بسیاری از برنامه‌های مرتبط با شهدا را اجرایی کرد.

وی افزود: با هماهنگی ادارات کل از طرح‌های قوی تشکل‌های فرهنگی در عرصه ترویج فرهنگ‌ ایثار و شهادت استقبال کرده و اعتبار لازم آنها را فراهم خواهیم کرد.

در این نشست، تشکل های فرهنگی و دینی استان خوزستان به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و درخواست های خود را از مسئولان بنیاد شهید بیان داشتند.

استان خوزستان ۲۴ هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha