ملارد - ایرنا - مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت ملارد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون با ارائه تسهیلات به ۲۷۰ کارگاه خرد، زودبازده و مشاغل خانگی در این شهرستان برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی شده‌ است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرماندای شهرستان ملارد، سید عباس شجاعیان روز چهارشنبه اظهار داشت: برای حمایت از مشاغل خانگی، تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد با بازپرداخت ۶۰ ماهه در نظر گرفته شده و سقف این تسهیلات تا میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است .

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده برای این ۲۷۰ طرح ۴۰۰ میلیارد ریال است، اظهارداشت: ۲۳۰ نفر دیگر نیز در انتظار دریافت تسهیلات از بانک های عامل هستند.

گزارش ایرنا حاکی است، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، تسهیلگری و مانع زدایی در صدور مجوزهای کسب و کار از جمله مشاغل خانگی بود و در همین راستا از ۵۱۲ رشته مصوب شغل خانگی، مجوز ۹۵ درصد رشته های خانگی به صورت لحظه ای صادر می شود.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی کشور مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته توسط بانک مرکزی بابت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص داده شد و این رقم برای امسال ۴۰ هزار میلیارد ریال است که رشد ۳۳ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.