یزد- ایرنا- عملیات اجرای خط آبرسانی از مخزن فدک به شهر یزد روز چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این مراسم گفت: آبرسانی از مخزن فدک به شهر یزد، بخشی از طرح رینگ آبرسانی شهر یزد است که با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان آغاز شد.

"جلال علمدار" اظهار کرد: طول این خط آبرسان ۱۷ کیلومتر بوده و با دبی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به مناطق مهرآوران، طوبی و اندیشه آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه این خط آبرسان در مواقع بحران به روستاهای بخش مرکزی یزد نیز آبرسانی می‌کند افزود: با اجرای این خط، بیش از ۵۰ کیلومتر، از مجموع ۱۶۰ کیلومتر خط آبرسان پروژه رینگ شهری یزد تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی فدک نیز تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علمدار یادآور شد: پس از تکمیل مخزن فدک، ۵۰ هزار مترمکعب از مجموع ۱۷۵ هزار مترمکعب مخازن رینگ شهری یزد در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مخازن این پروژه به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی طرح رینگ شهری در سال ۱۴۰۰ با هدف بهره‌بندی شهروندان از آب با کیفیت یکسان و متعادل سازی فشار آب مصرفی مشترکان آغاز شده است.

این طرح با ۱۶۶ کیلومتر خطوط آبرسانی و ۱۶۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در حال اجراست و تاکنون برای آن ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

طرح رینگ شهری یزد دارای دو باب ایستگاه پمپاژ و اجرای سیستم تله متری و تاسیسات گندزدایی نوین است و با بهره برداری از این طرح، ۱۶۵ هزار متر مکعب به مخازن استان اضافه و تاب‌آوری آب از ۱۷ به ۲۵ ساعت افزایش می‌یابد.

کل مخزن فعلی آب شهر یزد ۱۱۳ هزار متر مکعب اعلام شده است.