۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 85299999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرای خط آبرسانی از مخزن فدک به یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- عملیات اجرای خط آبرسانی از مخزن فدک به شهر یزد روز چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این مراسم گفت: آبرسانی از مخزن فدک به شهر یزد، بخشی از طرح رینگ آبرسانی شهر یزد است که با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان آغاز شد.

"جلال علمدار" اظهار کرد: طول این خط آبرسان ۱۷ کیلومتر بوده و با دبی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به مناطق مهرآوران، طوبی و اندیشه آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه این خط آبرسان در مواقع بحران به روستاهای بخش مرکزی یزد نیز آبرسانی می‌کند افزود: با اجرای این خط، بیش از ۵۰ کیلومتر، از مجموع ۱۶۰ کیلومتر خط آبرسان پروژه رینگ شهری یزد تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی فدک نیز تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علمدار یادآور شد: پس از تکمیل مخزن فدک، ۵۰ هزار مترمکعب از مجموع ۱۷۵ هزار مترمکعب مخازن رینگ شهری یزد در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مخازن این پروژه به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی طرح رینگ شهری در سال ۱۴۰۰ با هدف بهره‌بندی شهروندان از آب با کیفیت یکسان و متعادل سازی فشار آب مصرفی مشترکان آغاز شده است.

این طرح با ۱۶۶ کیلومتر خطوط آبرسانی و ۱۶۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در حال اجراست و تاکنون برای آن ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

طرح رینگ شهری یزد دارای دو باب ایستگاه پمپاژ و اجرای سیستم تله متری و تاسیسات گندزدایی نوین است و با بهره برداری از این طرح، ۱۶۵ هزار متر مکعب به مخازن استان اضافه و تاب‌آوری آب از ۱۷ به ۲۵ ساعت افزایش می‌یابد.

کل مخزن فعلی آب شهر یزد ۱۱۳ هزار متر مکعب اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha