قصرشیرین- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت سپاه گیلانغرب، بسیج را مظهر همبستگی اجتماعی و مردم سالاری دانست و گفت: بسیج علاوه بر حضور فعال در حوزه دفاع و امنیت در فرهنگ، هنر، علم و فناوری و محرومیت زدایی نیز نقش فعالی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی روز جمعه در همایش اقتدار بسیجیان با گرامیداشت هفته بسیج ، از بسیج به عنوان مایه امید انقلاب، رهبری، ملت ایران و خانواده ایثارگران نام برد.

وی اظهار کرد بسیج یک فرهنگ و مکتب و نوایی دلنشین است زیرا که نوای دلنشین تفکر بسیجی است که انقلاب شکوهمند اسلامی را به دنیا صادر نمود و محور مقاومت را در منطقه بوجود آورده و ملت‌ها را در مقابل حاکمان ظالم قرار داده است.

فرماندار گیلانغرب نیز اقتدار جمهوری اسلامی را امروز به برکت و وجود نیروهای مسلح و بسیج دانست و گفت: حضور بسیج در همه عرصه‌ها و به ویژه در دفاع مقدس تضمین کننده حیات انقلاب بوده که در هشت سال دفاع مقدس پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید.

علی پروین افزود: امروز نیز این تفکر وجود دارد که اقتدار ایران اسلامی را به دنیا نشان داده است همین تفکر بود که از آن سردار سلیمانی ها و جنبش های مقاومت از آن بیرون آمد و این تفکر همچنان باید حفظ شود.

امام جمعه گیلانغرب نیز در سخنانی گفت: حرکت بسیج بر مدار اخلاص و تقواست که به بسیج معنا می‌دهد و بسیج را چنان آماده نموده که از هیچ چیزی نمی هراسد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی افزود: برهمین اساس است که بسیج مظهر لطف خدا برای آحاد جامعه و مستضعفین است زیرا که آسایش را در زمان های سخت برای خود کنار می گذارد تا دیگران از نور آن بهره گیرند.

وی اظهار کرد: نقش آفرینی در همه صحنه ها و ایجاد امنیت جامعه از خصوصیات بارز وجود بسیج است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.