شیراز-ایرنا- مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس گفت: کمبودهای آزاد راه شیراز –اصفهان به منظور ایجاد زمینه تردد ایمن مردم به سرعت برطرف شود.

به گزارش ایرنا، جواد قناعتی، جمعه در جریان بازدید از آزادراه شیراز – اصفهان افزود: ضرورت دارد که به ویژه با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال و احتمال بارش برف و باران در بخش هایی از این آزادراه، نسبت به نصب دوربین های کنترل سرعت و تامین سایر امکانات مورد نیاز به سرعت اقدام شود.

او ادامه داد: از طرفی در ماههای پایانی سال نیز قرار داریم و با توجه به در پیش بودن تعطیلات پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی، به منظور تامین سلامت و ایمنی هموطنان و رفاه حال آنها نسبت به تامین امکاناتی مانند مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی، مراکز اورژانس و پلیس، جایگاه سوخت، راهدارخانه و سایر زیرساخت ها در این محور اقدام شود.

وی گفت: در شرایط فعلی، تردد خودروهای سنگین در آزادراه به رغم ممنوعیت آن و به ویژه در شرایطی که امکان نظارت بر سرعت آنها نیز وجود ندارد مشکلات و معضلاتی را ایجاد کرد که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

مدیر کل دیوان محاسبات فارس، نبود روشنایی کافی در طول مسیر، عدم استقرار ایستگاه‌های عوارضی در آزادراه و مطلوب نبودن آنتن دهی تلفن همراه در حدود ۷۰ درصد مسیر آزاد راه شیراز- اصفهان را از دیگر مشکلات این محور عنوان کرد.

قناعتی، خواستار تسریع در تکمیل قطعه هفت آزادراه شد و گفت: با تکمیل نواقص این آزادراه، شیرینی بهره‌مندی از آن در کام مردم استان و کشور دوچندان خواهد شد.

آزادراه شیراز به استان اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ هم‌زمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس به بهره‌برداری رسید.