میانگین ساخت راه در فارس در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است

شیراز- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم نسبت به قبل ۲ برابر شده است.

به گزارش ایرنا، محمود رضا طالبان، روز شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر از راه اصلی خرامه – ارسنجان – سعادت شهر و همچنین کمربندی شهر ارسنجان افزود: تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم در این استان سالانه به طور میانگین ۱۰۴ کیلومتر راه ساخته می شد که این عدد در دولت مردمی سیزدهم به عدد ۲۰۸ کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: در سفر دوم رئیس جمهور و هیات دولت به فارس (بیستم و بیست و یکم مهرماه)، در این استان علاوه بر پروژه آزادراه شیراز – اصفهان شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه نیز بودیم.

او اظهار کرد: امروز پروژه های راهسازی در فارس در شرایطی در حال اجرا است که در استان با موانعی همچون محدودیت منابع، بدهی سه هزار و 390 میلیارد ریالی به پیمانکاران و کمبود قیر نیز مواجه هستیم اما باز اجازه ندادیم که هیچ پروژه‌ای متوقف شود.

محور خرامه، ارسنجان و سعادتشهر از مهمترین محورهای مواصلاتی فارس
مدیر کل راه و شهرسازی فارس، محور خرامه، ارسنجان و سعادت شهر را از مهمترین محورهای مواصلاتی این استان برشمرد و افزود: امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۸ کیلومتر دیگر از این محور به همراه کمربندی شهر ارسنجان با اعتباری افزون بر هفت هزار و 720 میلیارد ریال هستیم.

طالبان افزود: این محور را می توان یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان دانست چرا که از سمت جنوب کشور و شهرستان‌های لار و جهرم به خرامه، ارسنجان و سعادتشهر می رسد و برای شهر شیراز نیز می تواند به عنوان یک محور کمربندی عمل کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: با توجه به اهمیت آن، این پروژه در سفر اخیر رییس جمهور به استان به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار مطرح و اعتبارات مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

این مسوول ادامه داد: طول این محور حدود ۱۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و حدود ۱۵ کیلومتر دیگر آن نیز که در منطقه خرامه قرار دارد در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: این پروژه شامل کمربندی ارسنجان، کمربندی سعادتشهر و دوربرگردان روستای خبریز و پل علی آباد می‌شود و امیدواریم همگی آنها به سرعت اجرا شوند.

وی، راه را محور توسعه دانست و افزود: هر کجا که یک پروژه راهسازی اجرایی می‌شود توسعه نیز ایجاد خواهد شد و ما در استان فارس می کوشیم که با تلاش و کوشش مضاعف عقب ماندگی های گذشته در حوزه راهسازی را جبران کنیم و در این مسیر به سرعت پیش رویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha