سنندج- ایرنا- باند دوم محور بیجار به دیواندره به طول ۱۹ کیلومتر روز یکشنبه با حضور استاندار کردستان  به‌ بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، عملیات‌ اجرای این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با توجه به طول ۵۴ کیلومتری محور بیجار به دیواندره، تا پایان نیمه‌ اول سال ۱۴۰۱ از ۳۵ درصد پیشرفت‌ فیزیکی برخوردار بود.

هزینه اجرایی کل پروژه  هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب سه قطعه تعریف شده بود که با توجه به قیمت نهایی روز، این پروژه امروز با بیش از پنج هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان در آئین بهره برداری از این محور اظهار کرد: این مسیربه طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان درهدایت ترافیک استانهای شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیران بند است. 

جهانگیرالیاسی با اشاره به هزینه کرد هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این حجم از عملیات، افزود: کاهش هزینه های استهلاک،کاهش مصرف سوخت وصرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن وارتقای شاخص‌های برخورداری از راه مناسب وبزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.