۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85280721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۷۰۰ هزار نفر در مناطق آزاد تجاری کشور فعالیت می‌کنند

سنندج- ایرنا- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بیش از ۷۰ درصد تزانزیت کالا در کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می‌شود و ۷۰۰ هزار نفر در این مناطق مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی روز شنبه در نشست شورای اداری کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۹۴ منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم که ۱۸ مورد آن منطقه آزاد است و اثرات زیادی روی اقتصاد ملی دارد.

وی به ۱۸ میلیارد دلار تبادلات تجاری از مناطق آزاد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: هدفگذاری ما در قانون هفتم توسعه، افزایش این میزان تبادلات تا ۳۶ میلیارد دلار و اشتغالزایی یک و نیم میلیون نفر است، در حالیکه آمار اشتغال کنونی ۷۰۰ هزار نفر است.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی یادآور شد: یک بند از ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد تجاری اختصاص یافته که نشان از اهمیت این مناطق دارد.

عبدالملکی اشاره ای به تصویب مناطق آزاد بانه و مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و ادامه داد: امیدواریم این منطقه از مناطق نمونه آزاد در کشور شود.

وی اقتصاد مقاومتی را موجب رشد تولید دانست و اضافه کرد: تولید مهارکننده تورم و ایجاد کننده اشتغال و تامین کننده بودجه دولت است.

لزوم وجود مشوق برای سرمایه‌گذاران

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم پر ابن نشست بر تسریع عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی بانه و مریوان تاکید کرد و گفت: با بهره برداری از این منطقه، می توان از کولبری و شغل‌های کاذب رها شد و زمینه رشد اقتصادی و توسعه استان را فراهم کرد.

شیوا قاسمی‌پور ابراز امیدواری کرد با وجود مرزی بودن استان و ظرفیت منابع آبی و معادن، جزو بهترین مناطق آزاد کشور باشد.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: مناطق آزاد بانه و مریوان هر چند با تاخیر از زمان تصویب در حال آغاز عملیات اجرایی است اما با توجه به آزادی عمل در این مناطق، در زمینه استقبال از سرمایه گذاران با مشکلاتی از جمله تسهیلات در اخذ مجوزها مواجه هستیم.

بهزاد رحیمی بر لزوم وجود مشوق برای ترغیب سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در مناطق آزاد بانه و مریوان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha