جده - ایرنا- نشست بین المللی "رسانه و نقش آن در تشدید نفرت افکنی و خشونت؛ خطرات گمراه کردن و جانبداری" با محوریت مقابله با اطلاعات نادرست و غرض ورزی نسبت به مسئله فلسطین با حضور مدیران و فعالان ارشد رسانه های کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در شهر جده عربستان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نشست به همت اتحادیه خبرگزاری های کشورهای سازمان همکاری اسلامی (UNA) و با حضور دکتر محمد بن عبدالکریم العیسی رییس اتحادیه علمای جهان اسلام، حسین ابراهیم طه دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و احمد عساف وزیر ناظر کل رسانه های رسمی فلسطین برگزار شده است.

در این نشست مدیران ارشد و نمایندگان خبرگزاری‌های بزرگ اسلامی و بین‌المللی از جمله علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، برجسته ترین رهبران مذهبی، فکری، حقوقی و حقوق بشری و رهبران سازمان‌های بین المللی حضور دارند.

شرکت کنندگان در ابتدای مراسم افتتاحیه این سمینار به نشانه احترام شهدای جنگ تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، یک دقیقه سکوت کردند.

"علی نادری" مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قرار است در جلسه عصر امروز این نشست ؛ سخنرانی کند.

هدف از این گردهمایی، شناسایی کاستی‌ها در برخورد رسانه‌ها با مسائل بین‌المللی به‌ویژه مسائل مذهبی و رصد تأثیر منفی تحریک و سوگیری در گفتمان رسانه‌ای و خطر آن برای جوامع بشری و همچنین تشکیل یک اتحادیه بین‌المللی مشترک در برابر خطرات ارائه اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی در گفتمان رسانه‌ای است.

در این نشست موضوعات مختلف از جمله غرض ورزی و رویکرد گمراه کردن در رسانه های بین‌المللی و به ویژه در رابطه با مسئله فلسطین مورد بررسی قرار می گیرد.