کاشان _ ایرنا _ فرماندار ویژه کاشان گفت:بیشترین برکات بسیج دانشجویی را در اردوهای راهیان نور شاهدیم و این اردو به کار خود ادامه می دهد و در همین جریان شاهد ایجاد راهپیمایی اربعین و وقوع یک حماسه جهانی هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدشریف زارعی یکشنبه شب در جلسه گردهمایی بسیجیان دانشگاه کاشان افزود: هرچند جریان اربعین از زمان شهادت حضرت سید الشهدا(ع) جاری بوده اما امروز شاهد حضور ۲۰ الی ۳۰ میلیون نفر از سراسر دنیا در این راهپیمایی هستیم و این معجزه ها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد:شهید آوینی بعد از دوران جنگ،با تولید مستند راهیان نور حقیقت جنگ را به ما معرفی و راه جدید را به ما نشان داد، امروز افراد زیادی به لحاظ معنوی در قالب راهیان نور رشد کرده و برای خدمت به نظام و انقلاب در این مکتب آموزش می بینند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد وقوع معجره های زیادی هستیم؛ تفکر در هر یک از این معجزه ها نگارش صدها کتاب و تهیه فیلم و غیره را می طلبد.

زارعی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس نمونه ای از معجزه هایی است که در طول انقلاب اسلامی رخ داد،امروز ثمره آن دوران در همین گردهمایی ها و ایثارگری ها ظهور و بروز یافته و فرهنگ بسیجی در دنیا می درخشد.

وی اظهار کرد: بعد از دوران دفاع مقدس عده ای به مقام والای شهادت نائل شدند و عده ای هم جانباز شده و برای حفظ نظام و ارزش های انقلاب اسلامی تربیت شدند.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: وقتی کشور با مشکلاتی در حوزه های مختلف مواجه شد،مقام معظم رهبری موضوع اردوهای جهادی را مطرح کردند و آن بذر امروز به یک غنچه تبدیل شده و اگر رشد کند برکات بی نظیری خواهد داشت.

زارعی گفت:بسیاری از مشکلات جامعه با انجام اردوهای جهادی رفع می شود و معنی دیگر این اردو، انجام کار برای کسب رضای خداوند است.

وی افزود:در دوران جنگ تحمیلی جوانان کشور با روحیه اخلاص در جایگاه های حساس جنگ قرار گرفته و بزرگانی ازجمله شهید باقری پدیدار شدند؛ ما به سمت حکومت امام عصر(عج) حرکت می کنیم و ظرفیت اردوهای جهادی از مقدمات برای رسیدن به این مهم است.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.