بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۱ طرح بازآفرینی شهری استان با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

سید علی میرکریمی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد چهار طرح بازآفرینی در بجنورد، چهار طرح بازآفرینی در شیروان و سه طرح نیز در اسفراین در دست اجرا است.

وی افزود: برای تکمیل این طرح ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: تلاش داریم تا این پروژه ها تا ۲ سال آتی تکمیل و به بهره برداری برسد.

میرکریمی تصریح کرد: مطالعات بازآفرینی شهری در شهرهای مختلف خراسان شمالی انجام شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان خراسان شمالی تصریح کرد: در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است، در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها نیز ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

براساس این گزارش وسعت بافت فرسوده در مرکز هشت شهرستان استان ۵۹۰ هکتار است و ۵۲ هزار و ۹۵۱ نفر معادل ۱۲ درصد از جمعیت این شهر ها در بافت فرسوده سکونت دارند.

همچنین وسعت سکونت گاه غیررسمی شهرهای استان ۷۱۴ هکتار است که ۸۷ هزار و ۳۵۴ نفر معادل ۲۰ درصد از جمعیت شهرهای استان در این مناطق سکونت دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.