۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85088121
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۰ درصد از وسعت ۳ شهر بزرگ خراسان شمالی بافت فرسوده است

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد از وسعت شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین بافت ناکارآمد و فرسوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رشیدی روز چهارشنبه در نشست وبیناری ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت های استان برای بهبود شرایط ساکنان در بافت های ناکارآمد استفاده کنیم.

وی افزود: در تخصیص اعتبار برای بافت ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیر رسمی شهرها اولویت بندی لازم انجام شود.

وی با اشاره به شرایط نامناسب سکونت در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: فرمانداران و شهرداران بهبود شرایط در بافت ناکارآمد شهری را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.

رشیدی با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری مفخم در بافت فرسوده شهر بجنورد قرار دارد، افزود: با تخصیص اعتبار مناسب می‌توان در این مجموعه برای توسعه گردشگری گام های موثری برداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اجرای طرح بازآفرینی شهری برای بهبود وضعیت سکونت در محله های ناکارآمد در دستور کار است و در این زمینه دستگاه های مختلف تکلیف دارند تا به اجرای پروژه ها و تحقق اهداف کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است، در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.

شهر اسفراین ۱۰۵ هکتار و شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها نیز ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha