سمنان - ایرنا - پرونده ویژه خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان با عنوان «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» این هفته تشکیل و در تارنمای این رسانه جانمایی شد و به طور منظم به روزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرونده ویژه خبری «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» از ابتکارهای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان با هدف معرفی این سروقامتان از سراسر نقاط استان، بازگویی شرح حال و زندگی و رشادت‌ها، یادآوری وصیتنامه و توصیه‌های آنان به همراه تاکید بر تداوم مسیر و آرمانهای انقلاب اسلامی و شهدای گلگون‌کفن فعال شد.

استان سمنان افتخار تقدیم سه هزار شهید به نظام جمهوری اسلامی دارد؛ رزمندگان سلحشور استان در ۵۵ عملیات محدود، نیمه‌گسترده و گسترده دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند.

خطه دارالمرحمه سمنان به تناسب جمعیت کشور و شهدا، یک و هفت دهم برابر میانگین کشوری شهید تقدیم میهن کرده و همه این سروقامتان در خطوط مقدم و مناطق جنگی به شهادت رسیدند.

«شهیدنامه» خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان روز سه‌شنبه هفتم آذر ماه همزمان با سالروز شهادت امیر دریادار «محمدابراهیم همتی» از شهیدان والامقام اهل این خطه و روز ملی نیروی دریایی در آیینی با حضور خانواده معظم شهدا، معاونان و مشاوران استاندار و جمعی از مدیران، و اهالی رسانه استان آغاز شد.

در آیین آغاز تولید و انتشار «شهیدنامه» خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان، آذر همتی خواهر شهید دریادار محمدابراهیم همتی، احمد ریواده معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عبدالله غلامی مدیرکل حوزه استاندار، حجت الاسلام و المسلمین سیدجعفر شاهچراغی مشاور استاندار در امور روحانیت، امین داوودی مشاور استاندار در امور ایثارگران، مسعود هراتی دستیار استاندار در امر مردمی‌سازی، مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، و حجت الله یحیایی معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان حضور داشتند.

حسین شکرویان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ناخداسوم مجید کردنظیری نماینده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان، محسن امیرعبداللهیان دبیر ستاد اجرایی کنگره سه هزار شهید استان سمنان، ابوالقاسم کواکبیان فعال رسانه‌ای و برادر شهید، سمیه قاسمی فعال رسانه ای و خواهر شهید، علی اکبر بندری جانباز دوران دفاع مقدس و برادر شهید و از بازنشستگان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان، مرتضی دهرویه فعال رسانه ای و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، از دیگر حاضران در این آیین بودند.

از سه هزار شهید استان سمنان، ۲۲۰ نفر ورزشکار و ۹۶ شهید در عرصه بهداشت و درمان به فیض شهادت رسیدند و ۷۰۰ نفر از رزمندگان جبهه‌های جنگ حق علیه باطل که از این حوزه عازم نبرد شده بودند نیز به جایگاه والای جانبازی نایل آمدند.

از مجموع ۹۶ شهید بهداشت و درمان دفاع مقدس استان سمنان، یک شهید پزشک بود، ۶ شهید نیز بهداشت و پزشکیار، ۵۶ شهید امدادگر، ۹ شهید حامل مجروحان، ۹ شهید راننده آمبولانس و ۱۸ شهید نیز بهداشتیار و عضو کادر بهداشت و درمان رزمندگان دفاع مقدس بودند که به شهادت رسیدند.

شمار کل جانبازان استان سمنان هفت هزار و ۲۰۰ نفر است که از این تعداد یکهزار و ۸۰۷ نفر از جانبازان استان را جانبازان شیمیایی تشکیل می‌دهند. ۲۰۷ نفر دارای بیش از ۲۵ درصد جانبازی هستند.

طبق گزارش‌ها، در کشور به ازای هر ۱۲۴ نفر یک نفر جانباز و در استان سمنان به ازای هر ۵۸ نفر یک نفر در دوران دفاع مقدس جانباز شدند و استان سمنان بیش از ۲ و یک دهم برابر میانگین کشوری جانباز دارد و همچنین یکهزار و ۷۴۷ نفر از این جانبازان بیش از ۲۵ درصد جانبازی دارند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان به نوبه خود و با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و الگوسازی برای این نسل، از اول آذر ۱۴۰۲ همه روز با انتشار محتوای در قالب «شهیدنامه ایرنا استان سمنان» تلاش می‌کند دین خود را به شهدا و نظام جمهوری اسلامی از این طریق ادا کند.

برچسب‌ها