اسلامشهر - ایرنا - محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در سفر به شهرستان اسلامشهر از طرح‌های عمرانی و خدماتی کلان شهرداری این شهر بازدید کرد.

به گزارش ایرنا،در این بازدید که با همراهی علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی شریفیان، اقبال شاکری، محسن پیرهادی و مجتبی توانگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد از طرح های عمرانی و خدماتی کلان شهرداری اسلامشهر از جمله کمربندی شمالی شهر، متروی اسلامشهر و احداث ایستگاه میدان نماز بازدیدکردند.

حاضران با توضیحات محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در جریان روند طرح و پیشرفت فیزیکی آنها قرار گرفتند.

کمربندی شمالی اسلامشهر بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده و به طول هفت کیلومتر با ۶ تقاطع غیر همسطح در دست احداث است و تاکنون ۲ قطعه از این کمربندی برای استفاده مردم آماده شده است.

گفتنی است جلسه پیگیری و نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی شهر نیز در محل کارگاه ایستگاه مترو میدان نماز برگزار شد.

رئیس مجلس: پیش بینی اعتبار لازم برای تجهیز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر صورت گرفته

رئیس مجلس در جریان سفر نظارتی خود به شهرستان اسلامشهر و بازدید از سه پروژه در حال ساخت کمربندی شمالی، پروژه مترو و احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر، در جمع خبرنگاران گفت: پیش بینی اعتبار لازم برای تجهیز این بیمارستان صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر محمد باقر قالیباف با بیان مطلب فوق اظهار داشت: احداث این بیمارستان از مدت ها قبل آغاز شده و با تلاشی که انجام گرفته شاهد تکمیل ۸۵ درصدی این بیمارستان هستیم که تجهیز  آن می تواند به سرعت آغاز شود.

وی  ادامه داد: تاکید ما این است که مسئولین تا پایان سال جاری بتوانند این بیمارستان را به صورت آزمایشی به بهر برداری برسانند.

رئیس مجلس با اشاره به جذب و آموزش نیروهای متخصص به ویژه در حوزه سلامت ، تاکید کرد: این مسئله یکی از چالش های امروز ماست و یکی از مسائلی که در این بخش مطرح شد؛ پذیرش برای پرستاری این بیمارستان است که خیلی استقبال نشده است.

وی تصریح کرد: کمربندی شمالی شهر اسلامشهر نیز مشکلات اجرایی و موانع تملکی در دو بخش دولتی داشت و رئیس جمهور هم دستور آن را داده بودند اما با توجه به مباحثی که امروز مطرح شد، موانع این پروژه قطعا برداشته و در آینده نزدیک این پروژه افتتاح می شود.

 قالیباف با اشاره به پروژه اتصال اسلامشهر به متروی تهران، بیان کرد: بخش حفاری مترو تمام شده و ادامه حفاری باقی مانده البته تکمیل مترو تا ریل گذاری، سیستم تاسیسات و واگن ها مقداری زمان خواهد برد.

استاندار تهران:محرومیت زدایی در سطح استان با تعیین اولویت ها صورت می گیرد

استاندار تهران گفت: محرومیت زدایی در سطح استان با تعیین اولویت ها صورت می گیرد و نمی شود همه مسائل مغفول مانده را یکباره برطرف کرد.

علیرضا فخاری با  اظهار داشت: مرتفع کردن تمام مسائلی که از سالیان گذشته در اسلامشهر تلمبار شده نیز به یکباره انجام شدنی نیست و نیاز به هماهنگی، هم افزایی و اولویت بندی دارد.

وی تصریح کرد: جمعیت اسلامشهر از سال ۹۵ تا به امروز بیش از ۲۵۰هزار نفر رشد داشته و با این بارگذاری منطقه ای، نگاه محرومیت زدایی و تعیین اولویتها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: تردد قریب به یک میلیون نفر مسافر با ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه در اسلامشهر جای تامل دارد، در این راستا استفاده از ظرفیت خطوط پرسرعت و ایستگاهی که بتواند این ظرفیت‌ها را با یک برنامه‌ریزی درست پوشش دهد جزو اولویت‌هاست.

فخاری خاطرنشان کرد: امروز شاهد پیشرفت بسیار خوبی در پروژه‌های عمرانی اسلامشهر بودیم که نشان از تعامل، همفکری و کار سازنده مسئولان این شهرستان دارد.

شهرستان اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.