زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: میزان کمک‌های مردمی جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش ۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.  

روح اله صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد بهره‌گیری از توان مردم با هدف ارائه خدمات مؤثر، هدفمند و اثربخش برای توانمندسازی جامعه هدف از طریق توان مراکز نیکوکاری است.
وی، ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم و اثربخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: این مراکز در مساجد و دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود که یکی از مهمترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آنها توسط مردم است به‌طوری‌که جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع آن به‌صورت کامل توسط خود مردم با رعایت کرامت انسانی انجام می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان و کارکرد مثبت آنها اشاره کرد و گفت: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آنها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری موجب شده روند زمانی رسیدگی به نیازهای اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به مشارکت ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریالی خیرین زنجانی در برنامه های کمیته امداد، اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم، مهمترین سرمایه برای موفقیت این نهاد مردمی است که خوشبختانه روز به روز افزایش می یابد.
وی گفت: حضور و مشارکت مردم و خیرین باعث پیشبرد بهتر برنامه‌های این نهاد در خدمت رسانی به محرومین جامعه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کار و فعالیت نهاد کمیته امداد در سایه برنامه های محرومیت زدایی، ترویج همدلی، نوعدوستی و کمک مومنانه به اقشار نیازمند جامعه است، اضافه کرد: اعتماد افزایی در جامعه و اطمینان بخشی به کارکردهای اثرگذار این نهاد در حوزه محرومیت زدایی از طریق کار جهادی عالمانه و با تدبیر با هدف پای کار آوردن اقشار مختلف مردم از اولویت های کاری در بخش های مختلف این نهاد است.