۱۵ مرکز فرهنگی نیکوکاری در استان زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ۱۸۲ مرکز فعال در استان ۱۵ مورد به صورت تخصصی در حوزه فرهنگی فعال است.

روح اله صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه و تقویت مراکز نیکوکاری، مردمی‌سازی خدمات و تخصصی کردن فعالیت آنها از اولویت‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان است که توجه به توسعه این مراکز افزایش مشارکت‌های مردمی را به دنبال دارد.
وی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های این مراکز فرهنگی تخصصی، حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در زمینه نیازهای تحصیلی، کمک آموزشی کنکور سراسری و برنامه‌های اوقات فراغت است.
صالحی با بیان اینکه تعامل و بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه، روحانیون و طلاب علوم دینی در دستور کار این نهاد است، گفت: مراکز نیکوکاری بازوی توانمند برنامه های فرهنگی این نهاد هستند که هم در بعد اقتصادی و هم در زمینه مشاوره و امور فرهنگی به نیازمندان خدمت رسانی می کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از اجرای طرح مسئولیت اجتماعی برای ترویج سنت قرض الحسنه در زنجان خبر داد و گفت: در راستای تقویت و توسعه تعاملات با موسسات خیریه، راهبردهایی توسط این نهاد در پیش گرفته شده است.
این مسوول اظهار کرد: به این منظور صندوق امداد ولایت، طرح‌هایی را برای بهره گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران، شرکتها، کارخانجات و اصناف در راستای تأمین منابع مورد نیاز پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان پیاده سازی کرده است.
وی در تشریح این طرح، گفت: چنانچه موسسات خیریه بتوانند از ظرفیت شرکت ها، کارخانجات یا سازمان ها که تمایل دارند؛ بخشی از منابع خود را مدت زمان مشخصی در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری کنند این صندوق نیز معادل ۵۰ درصد مبلغ سپرده گذاری شده را جهت پرداخت وام به نیازمندان در اختیار آن موسسه قرار می دهد.
صالحی با بیان اینکه خیران می توانند با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت در ارائه خدمات معوض به خانواده های نیازمند و ترویج سنت حسنه قرض الحسنه مشارکت کنند، افزود: خیران نیک اندیش می توانند با افتتاح حساب نزد صندوق امداد ولایت در گره گشایی مشکلات نیازمندان به کمیته امداد کمک کنند و در قالب طرح قرض ماندگار و سپرده خیران در برنامه های اجرایی این نهاد مشارکت نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha