ارومیه- ایرنا- مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰ عنوان کتاب حوزه مشارکت زنان در آن دوران طی سال جاری در استان منتشر شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

لیلا سپهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «کلاه پشمی» (خاطرات زنان دفاع مقدس با زبان کودکان دانش آموزی که برای رزمندگان شال و کلاه می بافتند) نوشته رکسانا بلوری، «به وقت خون» نوشته حسین غفاری و «به شرط شفاعت» نوشته لیلا سپهری از جمله این کتاب ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین «از پیله تا پرواز» نوشته صلبی‌ناز رستمی و حمیده محدثی، «کلک فام» (نقد و بررسی کتاب های زنان نویسنده دفاع مقدس آذربایجان غربی) نوشته صلبی ناز رستمی، «قهرمانی از مدرسه من» نوشته رکسانا بلوری و «وقتی من ۱۵ ساله بودم» نوشته عضدونی نیز از دیگر کتاب هایی هستد که در حوزه دفاع مقدس زنان استان چاپ و منتشر شده اند.

مسوول نشر آثار مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی اضافه کرد: ۱۰ جلد کتاب دیگر نیز پیرامون نقش زنان دردفاع مقدس، خاطرات شهید و خانواده های شهدا، گفت و گو با مادران و خواهران شهدا و حضور زنان استان دردفاع مقدس چاپ و منتشر می شود.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی اسوه های مقاومت هرسال صورت می گیرد چنان که در سال گذشته در این خصوص چند کتاب از جمله «۴۰ یاس ماندگار و بغض های شکسته » منتشر و چاپ شد و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیش از این «ستاره ثریا» اثر «ویدا شهند» خواهر شهید شهند چاپ و منتشر و رونمایی و همچنین برای نخستین بار در استان دانشنامه نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی تدوین شد.

همچنین کتاب «روزهای سخت قمطره» نوشته و تدوین لیلا سپهری از جمله کتاب های حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی است.

سال گذشته نیز ۳۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در حوزه زنان در آذربایجان غربی چاپ و منتشر شده بود.