امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد

ارومیه- ایرنا- مسوول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۸ عنوان کتالب با این موضوع در استان منتشر شده و رشادت های بانوان را در بخش های مختلف روایت کرده است.

لیلا سپهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شاخص ترین کتاب منتشره شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: کتاب یا دانشنامه نقش زنان دردفاع مقدس از شاخص ترین و مهمترین کتاب های حوزه مشارکت زنان بود که در سه جلد تهیه شده و ۲ جلد آن در آستانه تمام شدن است.

وی اظهارکرد: این کتاب پیرامون نقش زنان در پشت جبهه، پایگاه ها، فعالیت های پشت جبهه، اسامی تمامی زنان شهیده و همچنین زنان نویسنده حوزه دفاع مقدس تدوین شده است.

وی ادامه داد: بخش آماری این کتاب نیز به صورت فصل جداگانه و شامل آماری کامل از زنان شهیده و جانبازان است که منتشر خواهد شد.

مسوول نشر آثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: کلاه پشمی (خاطرات زنان دفاع مقدس با زبان کودکان دانش آموزی که برای رزمندگان شال و کلاه می بافتند) نوشته رکسانا بلوری، عینک مهندس درمورد شهید امینی و "قهرمان من" درخصوص سرگذشت شهید یونس صفاری از جمله کتابهای منتشر شده در بخش کودکان در سال جاری است.

سپهری ادامه داد: همچنین ۲۰ جلد کتاب صوتی در حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی امسال تولید شده است.

وی به رونمایی کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کتاب تاریخ شفاهی به شرط شفاعت خاطرات همسر شهید حسنی ( سپیده دهقانپور) و نوشته لیلا سپهری از جمله کتابهایی است که امسال رونمایی شد.

مسوول نشرآثارو ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: همچنین درسال جاری "ستاره ثریا" اثر "ویدا شهند" خواهر شهید شهند نیز چاپ و منتشر و رونمایی شد.

امسال ۱۸ کتاب با موضوع نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد

به گزارش ایرنا، "به وقت خون" نوشته حسین غفاری ،"از پیله تا پرواز" صلبی‌ناز رستمی و حمیده محدثی، "کلک فام" (نقد و بررسی کتاب های زنان نویسنده دفاع مقدس آذربایجان غربی) نوشته صلبی ناز رستمی، "قهرمانی از مدرسه من" نوشته رکسانا بلوری و "وقتی من ۱۵ ساله بودم" نوشته عضدونی از جمله کتاب هایی هستند که در حوزه دفاع مقدس زنان استان چاپ و منتشر شده اند.

کتاب تاریخ شفاهی «روزهای سخت قمطره» نوشته و تدوین لیلا سپهری از جمله کتاب های حوزه مشارکت زنان دردفاع مقدس آذربایجان غربی است که درسال ۱۳۹۹ به عنوان اثر شاخص ملی دفاع مقدس شناخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha