خرم آباد – ایرنا – استاندار لرستان گفت: مشکلات این استان از جمله بیکاری و محرومیت با اقدامات عادی و رایج برطرف نمی شود، بنابراین انتظار می رود دستگاه های ملی به طور ویژه مسایل این منطقه را رصد و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در جلسه بررسی بسته های پیشنهادی لرستان به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: این استان پتروشیمی و صنایع سنگین ندارد، بنابراین باید تلاش شود اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت ها و رونق اقتصادی به آن اختصاص یابد.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور بر اشتغالزایی در استان های زاگرس نشین بیان کرد: این استان ها به دلیل عدم توسعه یافتگی، شرایط خاصی دارند و باید مصوبات متفاوت تری نسبت به سایر مناطق توسعه یافته کشور داشته باشند.

استاندار لرستان تصریح کرد: روال رایج استان های پیشرفته و لرستان نباید ادامه یابد، چراکه با توجه به وجود آسیب های اجتماعی مانند مهاجرت، بیکاری و اعتیاد این استان به اقدام جهادی در سطوح ملی و توجه در راستای توسعه زیرساخت و تخصیص اعتبار نیاز دارد.

زیویار با تاکید بر اینکه این جلسه پیرو دستور رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راه اندازی قرارگاه اشتغال استان های زاگرس نشین شکل گرفته است، افزود: انتظار می رود دستگاه های تابعه این وزارتخانه برای ایجاد ظرفیت و واحدهای تولیدی جدید، تامین تجهیزات ، خدمات توانبخشی و پزشکی علاوه بر انجام امور جاری، تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تحقق اهداف محرومیت زدایی در قرارگاه اشتغال لرستان با مداومت و پیگیری تیم های مدیریت استانی رخ خواهد داد ، چراکه اگر مصوبات دنبال نشود، اتفاقی نخواهد افتاد ، بنابراین همه موظف هستند در این راستا تلاش کنند.