۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85322453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان:

تورم لرستان چهار پله بهبود یافت

۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵
کد خبر: 85322453
تورم لرستان چهار پله بهبود یافت

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان از بهبود جایگاه استان در جدول تورم کشور به میزان چهار پله خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز پنج شنبه در جلسه مهار تورم استان، اظهار کرد: نرخ تورم استان ظرف هشت ماه اخیر هفت و نیم درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جایگاه استان همچنان قابل قبول نبوده و در راستای چشم انداز مورد نظر قرار ندارد، افزود: علیرغم این که همچنان جزو استان های بالای جدول تورم هستیم، اما کاهش درصد تورم استان در نتیجه تلاش ها و پیگیری دستگاه های نظارتی و مدیریتی استان بوده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می شود اما در عمده اقلام اساسی کشور که کاملا شامل نرخ گذاری ملی نمی شوند، باید برنامه ریزی و نظارت و پایش بیشتر باشد.

زیویار با تاکید بر اینکه در قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود، عنوان کرد: دبیرخانه مدیریت تورم در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان استقرار دارد و می بایست با رصد لازم و بصورت هفتگی جلساتی را با دستگاه های مرتبط در خصوص خدمات و اقلامی که در استان از میانگین بالاتر از حد کشور دارند، برگزار و ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی برای کنترل آنها به دفتر استانداری ارایه شود.

به گفته استاندار لرستان ادارات کل صمت، جهاد کشاورزی، شرکت های آبفا، توزیع برق، گاز و نفت، تعزیرات، راهداری و راه و شهرسازی عمده ترین دستگاه هایی هستند که باید در جلسات با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای پایش قیمت ها برنامه ریزی کنند.

زیویار بیان کرد: مدیریت اقلام در سه ماه آینده با توجه به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha