نوشهر- ایرنا - آب آشامیدنی شهرهای نور، رویان و ایزد شهر در غرب مازندران بر اثر شکستگی خط انتقال ناشی از سیل قطع شده است.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، سیلی که شامگاه ۱۳ آبان ماه و هشتم آذر ماه جاری در شهرستان نور به وقوع پیوست بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش های مختلف به ویژه راههای ارتباطی، شبکه های آبرسانی، برق، باغ ها و در مجموع زندگی مردم خسارت زد.
سیل خانمان برانداز متاسفانه در این شهرستان ۲ نفر مادر و فرزند را به کام مرگ کشاند و افزون بر آن سبب آب بردگی سه دستگاه خودرو هم شد.

همچنین سیل همان زمان سبب طغیان رودخانه انگتارود و الیمالات شد و آب آشامیدنی دست کم ۷۰۰ مشترک نقاط روستایی. انگتارود، میرنا و ایرکا قطع کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران روز جمعه در این باره گفت : خط انتقال ۵۰۰ میلی متری در پی وقوع سیلاب های اخیر متاسفانه امروز جمعه ۲۴ آذر شکست.
بهزاد برار زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این شکستگی در روستای " ایزد خورد " حوالی رودخانه " الیمالات " صورت گرفته و ‌کارکنان این شرکت در نخستین ساعات امروز پای کار و مشغول جوشکاری و ترمیم لوله هستند.

این مسوول خاطر نشان کرد : هم اینک تعداد ۹ دستگاه خودروی تانکر حامل آب در نقاط شهری فاقد آب آشامیدنی در حال ارایه خدمات هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از شهروندان این شهرها خواست تا زمان ترمیم شبکه و جریان آب تا حوالی امشب از مصرف غیر ضروری آب بپرهیزند.
برار زاده گفت : مشترکان در صورت نیاز به آب با شماره های ۱۲۲ و ۴۴۵۲۶۵۶ تماس برقرار کنند.

برابر گزارش ها سیل شامگاه ۱۳ آبان امسال بیش از هزار میلیارد ریال به شبکه های آبرسانی غرب مازندران خسارت زد
شهرستان نور با برخورداری از پنج نقطه شهری و ۱۲۵ هزار نفر جمعیت بومی در غرب مازندران قرار دارد.