تهران بزرگ - ایرنا - مجری طرح خط ۶ مترو تهران گفت: توسعه جنوبی این خط از ایستگاه در حال بهره‌برداری دولت آباد آغاز و تا ایستگاه شهر ری در تقاطع با خط یک مترو و نیز خط راه‌آهن سراسری ادامه دارد که مراحل پایانی عملیات حفاری تونل با دستگاه حفار مکانیزه را طی کرده و با حفر ۳۰۰ متر تونل دیگر، امکان اتمام عملیات حفاری آن تا انتهای سال جاری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، عباس فتحعلی پور روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه جنوبی خط ۶ با بیان اینکه دستگاه حفار مکانیزه به حدود ۳۰۰ متری ایستگاه تبادلی انتهای مسیر پروژه رسیده است، افزود: از زمان شروع پروژه تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل صورت گرفته و ساخت پنج ایستگاه در طول این مسیر شامل چشمه علی، ابن بابویه، میدان و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در انتها ایستگاه تبادلی شهر ری مدنظر قرار دارد.

وی در خصوص وضعیت احداث ایستگاه‌های این پروژه نیز اظهار کرد: عملیات عمرانی متنوعی برای تکمیل پنج ایستگاه طول مسیر توسعه جنوبی خط ۶ در حال انجام است که اجرای تونل‌های دسترسی به ایستگاه‌ها، ساخت سکو و سالن‌های بلیت فروشی بخش مهم آنها بوده و با تامین منابع مالی لازم، می‌توان در فاز نخست این پروژه، حدود ۶ کیلومتر مسیر تونلی و ۲ ایستگاه را وارد مدار بهره‌برداری کرد.

مجری خط ۶ مترو به اهمیت ایستگاه تبادلی شهرری در انتهای مسیر پروژه توسعه جنوبی این خط اشاره کرد و ادامه داد: این ایستگاه یکی از خاص‌ترین ایستگاه‌های شبکه مترو پایتخت خواهد بود که در واقع یک مجموعه حمل و نقلی برای تبادل سفرهای برون شهری و درون شهری به حساب آمده و در نوع خود برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود تا رفاه و آسایش مسافران شبکه حمل و نقل عمومی بیش از پیش فراهم آید.

به گزارش ایرنا، خط ۶ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۸ کیلومتر که ۲۷ کیلومتر آن فعال است و از ۳۱ ایستگاه نیز ۱۷ مورد آن دایر است، طول این خط در نهایت ۴۲ کیلومتر با تعداد ۳۲ ایستگاه خواهد شد و انتهای آن به ایستگاه شهرری می‌رسد.