علت شلوغی برخی ایستگاه‌های مترو تهران

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به شلوغی برخی ایستگاه های مترو گفت: بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و فرا رسیدن فصل بارندگی از عوامل مهم شلوغی و ازدحام مسافر در برخی ایستگاه‌های مترو است.

مسعود درستی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طبیعی است که میزان مسافران این ناوگان افزایشی باشد اما به هرحال بر اساس ظرفیت‌ها تدابیر مختلفی را برای خدمات رسانی می‌اندیشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه افزود: این افزایش مسافر با توجه به کمبود و فرسوده ناوگان شرایط را سخت می‌کند اما اولویت اول شرکت بهره‌برداری مترو تهران حفظ آرامش و خدمات مناسب به مسافران است.

وی ادامه داد: ما در بخش تامین واگن با مشکلاتی مواجه هستیم چرا که بخشی از ناوگان بواسطه فرسودگی از چرخه خدمت رسانی خارج شده اما با این حال در خطوط پر ازدحام از جمله یک، دو، سه و چهار به منظور افزایش رفاه حال مسافران در زمان پیک مسافری قطار فوق العاده اعزام می‌کنیم.

به گفته وی، سر فاصله حرکت قطارها بویژه در زمان رفت و آمد کارمندان و دانش پژوهان به حداقل رسیده و در برخی خطوط از جمله یک، دو، سه و چهار، این زمان کمتر از پنج دقیقه است.

علت شلوغی برخی ایستگاه‌های مترو تهران

کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط ۶ مترو در پیک عصرگاهی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از کاهش سر فاصله حرکت قطارهای خط ۶ از ۱۲ به ۱۱ دقیقه در پیک عصرگاهی خبر داد و گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده و با هدف کاهش بار ترافیکی و افزایش رضایت‌مندی شهروندان سر فاصله حرکت قطارهای خط ۶ مترو در پیک عصرگاهی از ۱۲ به ۱۱ دقیقه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه این اقدام از روز شنبه ۲۵ آذرماه اجرایی شده است، یادآور شد: بر اساس این تصمیم زمان حرکت قطارها در پیک عصرگاهی خط ۶ مترو از ساعت ۱۵:۱۰ تا ۲۰:۲۰ یک دقیقه کاهش یافت.

درستی اضافه کرد: امیدواریم با افزایش تعداد حرکت قطارها و کاهش زمان انتظار مسافران، از ازدحام مسافری در این مسیر کاسته و افزایش رضایت‌مندی شهروندان را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۲.۵ میلیون سفر با مترو تهران در خطوط هفت گانه انجام می‌شود، افزود: مترو تهران یک هزار و ۱۸۱ واگن دارد که شامل ۱۷۱ رام قطار می‌شود.

درستی ادامه داد: با توجه به گذشت بیش از دو دهه از بهره‌برداری مترو پایتخت بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون‌ شهری و بیش از ۷۵ درصد ناوگان خط پنج مترو تهران (تهران - کرج) نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کرده‌ است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به گلایه برخی شهروندان در خصوص شلوغی ایستگاه‌های مترو نیز گفت: با تمام توان و ظرفیت مشغول خدمت رسانی هستیم اما باید پذیرفت که در برخی ساعات که همان اوج رفت و آمد مسافران است، با کمبود مواجه هستیم و این مشکل نیز تنها با خریداری واگن‌های جدید که مدیریت شهری با جدیت بدنبال آن است، محقق می‌شود.

علت شلوغی برخی ایستگاه‌های مترو تهران

درستی تاکید کرد: در زمان بارندگی و سرما نیز به واسطه ترافیک تهران تعداد مسافران مترو افزایشی است به همین منظور در فصل زمستان نیز تلاش می‌کنیم تا خدمات بهتری به مسافران ارائه شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌های فنی در بخش سیستم‌های گرمایشی، ۲۲۶ سیستم هواساز و ۱۳۲ هواکش ایستگاهی انجام شده است، یادآور شد: سیستم‌های تهویه نیز آماده خدمت رسانی به شهروندان در فصل سرد سال هستند.

درستی در خصوص نقص فنی در قطارهای مترو نیز گفت: سعی کردیم با تدابیر لازم فنی از بروز برخی نقص فنی ها در واگن‌ها که منجر به اختلال حرکت قطارها می‌شود، جلوگیری کنیم اما باید پذیرفت در برخی مواقع نقص فنی ها غیر قابل پیش بینی است و این موضوع بدلیل فرسودگی ناوگان است اما در موضوعات فنی اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۵۰ ایستگاه فعال است و بیش از ۲ میلیون سفر از طریق این ناوگان انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha