به گزارش ایرنا، عباس فتحعلی پور روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت طرح توسعه جنوبی خط ۶ با بیان اینکه دستگاه حفار مکانیزه به حدود ۳۰۰ متری ایستگاه تبادلی انتهای مسیر پروژه رسیده است، افزود: از زمان شروع پروژه تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل صورت گرفته و ساخت پنج ایستگاه در طول این مسیر شامل چشمه علی، ابن بابویه، میدان و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و در انتها ایستگاه تبادلی شهر ری مدنظر قرار دارد.
وی در خصوص وضعیت احداث ایستگاههای این پروژه نیز اظهار کرد: عملیات عمرانی متنوعی برای تکمیل پنج ایستگاه طول مسیر توسعه جنوبی خط ۶ در حال انجام است که اجرای تونلهای دسترسی به ایستگاهها، ساخت سکو و سالنهای بلیت فروشی بخش مهم آنها بوده و با تامین منابع مالی لازم، میتوان در فاز نخست این پروژه، حدود ۶ کیلومتر مسیر تونلی و ۲ ایستگاه را وارد مدار بهرهبرداری کرد.
مجری خط ۶ مترو به اهمیت ایستگاه تبادلی شهرری در انتهای مسیر پروژه توسعه جنوبی این خط اشاره کرد و ادامه داد: این ایستگاه یکی از خاصترین ایستگاههای شبکه مترو پایتخت خواهد بود که در واقع یک مجموعه حمل و نقلی برای تبادل سفرهای برون شهری و درون شهری به حساب آمده و در نوع خود برای نخستین بار در کشور اجرا میشود تا رفاه و آسایش مسافران شبکه حمل و نقل عمومی بیش از پیش فراهم آید.
به گزارش ایرنا، خط ۶ مترو تهران یک خط درونشهری به طول ۳۸ کیلومتر که ۲۷ کیلومتر آن فعال است و از ۳۱ ایستگاه نیز ۱۷ مورد آن دایر است، طول این خط در نهایت ۴۲ کیلومتر با تعداد ۳۲ ایستگاه خواهد شد و انتهای آن به ایستگاه شهرری میرسد.
نظر شما