تهران- ایرنا- منابع حقوق بشری از رنج بی شمار ساکنان غزه در سایه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه پرده برداشتند و اعلام کردند که میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شستشو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه از رنج‌های بی‌شمار ساکنان غزه در سایه حمله رژیم صهیونیستی و اقدامات ددمنشانه نظامیان صهیونیست خبر داد.

این مرکز حقوق بشری بیان کرد: ۷۱ درصد از ساکنان غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند. همچنین ۹۸ درصد از ساکنان از مصرف ناکافی مواد غذایی رنج می‌برند.

مرکز یاد شده در گزارش خود اعلام کرد: ۶۴ درصد از ساکنان غزه برای رفع گرسنگی به میوه و خوراک خام و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، روی آورده‌اند.

این مرکز حقوق بشری اعلام کرد: میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شستشو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است.

از سوی دیگر یک کودک فلسطینی در ویدئویی به تشریح رنج ساکنان غزه و گرسنگی ساکنان آن پرداخت.

در همین حال، «منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی ۵ نفر از پرسنل بیمارستان «العوده» در شمال نوار غزه از جمله دکتر «احمد مهنا» مدیر این بیمارستان را بازداشت کردند.