۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85326347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوضاع بغرنج ساکنان غزه/ یک و نیم لیتر آب در روز برای هر نفر+ فیلم

تهران- ایرنا- منابع حقوق بشری از رنج بی شمار ساکنان غزه در سایه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه پرده برداشتند و اعلام کردند که میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شستشو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه از رنج‌های بی‌شمار ساکنان غزه در سایه حمله رژیم صهیونیستی و اقدامات ددمنشانه نظامیان صهیونیست خبر داد.

این مرکز حقوق بشری بیان کرد: ۷۱ درصد از ساکنان غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند. همچنین ۹۸ درصد از ساکنان از مصرف ناکافی مواد غذایی رنج می‌برند.

مرکز یاد شده در گزارش خود اعلام کرد: ۶۴ درصد از ساکنان غزه برای رفع گرسنگی به میوه و خوراک خام و مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، روی آورده‌اند.

این مرکز حقوق بشری اعلام کرد: میانگین دسترسی به آب در غزه شامل آب آشامیدنی، استحمام و شستشو، یک و نیم لیتر برای هر نفر است.

از سوی دیگر یک کودک فلسطینی در ویدئویی به تشریح رنج ساکنان غزه و گرسنگی ساکنان آن پرداخت.

در همین حال، «منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی ۵ نفر از پرسنل بیمارستان «العوده» در شمال نوار غزه از جمله دکتر «احمد مهنا» مدیر این بیمارستان را بازداشت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha