آبادان – ایرنا - مشاور ستاد کل نیروهای مسلح روحیه شهادت طلبی رزمندگان را عامل شکست دشمن در جنگ تحمیلی دانست و گفت: امروز نیز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید رضی موسوی ادبیات بسیجیان را به جبهه مقاومت منتقل کردند.

به گزارش ایرنا سردار پاسدار فتح الله جعفری روز سه شنبه در دومین یادواره ۶ هزار شهید آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند با اشاره به مقاومت مردم آبادان و خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس به خصوص در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی بیان کرد: آبادان از ابتدای آغاز جنگ تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸، هر روز مورد حمله قرار گرفت ولی هیچگاه تسلیم نشد.

وی افزود: ارتش بعثی، حاکمیت بر اروندرود را برای گسترش نفوذ خود در منطقه و تصرف بر آبادان را خواستار بود اما مقاومت مردمی دشمن را شکست داد و به موفقیت نرسید.

سردار پاسدار جعفری به مقاومت مردم خرمشهر در برابر دشمن بعثی در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: دشمن در این فکر بود که خرمشهر را ۲ روزه تصرف کند اما مقاومان شهر ۳۴ روز در برابر لشکرکشی دشمن مقاومت کردند.

امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: شهدا برای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی جان خود را در راه انقلاب و اسلام نثار کردند تا امروز نام ایران بلندآوازه باشد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: شهدا با آگاهی و برای عزت و اقتدار کشور جان خود را فدا کردند و امروز نیز بر همه وظیفه است تا راه آنها را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: شهدا پیرو ولایت و مکتب اسلام بودند که با خلوص نیت، خون خود را نثار کردند تا اسلام و انقلاب اسلامی پایدار بماند.

حجت‌الاسلام غبیشاوی ضمن گردامیدشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی بیان داشت: کارهای جهادی از آموزه‌های شهید سلیمانی است که مردم به خوبی کارهای این شهید را در آبادان و خرمشهر به یاد دارند.

در این آیین از کتاب کبوتر مسجد شامل خاطره دوستان، همکاران و خانواده شهید مدافع حرم محمدرضا عسگری‌فرد رونمایی و از تعدادی از مادران شهدا تجلیل شد.