تهران بزرگ - ایرنا - معاون شهردار تهران با تأکید بر لزوم هوشمندسازی ارائه تسهیلات و خدمات شهری گفت: تحقق شهرداری غیر حضوری، از برنامه‌های ضروری مدیریت شهری است که علاوه بر ارتقای رضایتمندی شهروندان، در کاهش تقاضای سفر و بهبود ترافیک نیز مؤثر است.  

به گزارش ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن هرمزی روز جمعه در اولین نشست «هوشمندسازی و تحقق شهرداری غیر حضوری» افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، سامانه‌های متعدد و متنوعی داریم که به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که این خدمات در یک سامانه متمرکز شده و به‌ صورت یکپارچه و در قالب یک پنجره واحد خدمت‌رسانی کنند تا شهروندان دسترسی آسان به این سامانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه یکپارچه برای ارائه خدمات شهرداری تهران به شهروندان، سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی را ارتقا می‌دهد، ادامه داد: در حال حاضر، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های بی آر تی به سامانه کیف پول شهروندی متصل هستند.

به گفته وی، اتوبوس‌های بخش خصوصی نیز به‌ زودی دستگاه‌های کارتخوان خود را بروز کرده و ریدِرهای جدید نصب خواهند کرد تا امکان استفاده از حساب شهروندی در همه اتوبوس‌ها فراهم شود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در آینده نزدیک، ناوگان تاکسیرانی، مراکز معاینه فنی و سایر خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز به این سامانه متصل خواهند شد.

هرمزی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه صورت وضعیت مناطق ۲۲ گانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، شاهد افزایش شفافیت مالی و جلوگیری از تخلفات احتمالی در صورت وضعیت پیمانکاران مناطق خواهیم بود، گفت: راه‌اندازی اداره هوشمندسازی در معاونت حمل و نقل و ترافیک که نقش هماهنگ‌کننده بین مرکز نوسازی و تحول اداری و سازمان فاوای شهرداری تهران و نیز سازمان‌ها و شرکت‌های این معاونت در اجرای پروژه‌های هوشمندسازی را بر عهده دارد، در دستور کار داریم.

معاون شهردار تهران در این نشست که با حضور احمد صادقی عضو و رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با تقدیر از تعامل مثبت و سازنده سازمان فاوای شهرداری تهران با معاونت حمل و نقل و ترافیک، لزوم هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش این سازمان در هوشمندسازی سریعتر خدمات حوزه حمل و نقل و ترافیک را مورد تاکید قرار داد.