اراک - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی، از کاشت یک‌هزار و ۵۰۰ اصله نهال به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و هفته مقاومت با مشارکت سازمان بسیج سازندگی این استان در پارک جنگلی فدک اراک خبر داد.

«عبدالحسین محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از اجرای این طرح را تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، توسعه فضای سبز، کنترل روان آب‌ها، افزایش نفوذپذیری و جلوگیری از فرسایش خاک بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه نهال‌های کاشته شده شامل، گلدانی سرو، داغداغان، کنجد، بادامک و تعدادی بذر بارامک است، افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تاکنون ۲۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف استان کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان منابع طبیعی کشور و قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج برای اجرای طرح ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و ۱۶ میلیون درخت در استان مرکزی، از امکانات بسیج در سطح وسیع بهره‌گیری شده است.

محمدی افزود: کاشت چهار میلیون اصله نهال و بذرکاری در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان مرکزی در دستور کار است.

وی ادامه داد: چهار پویش بذرکاری تاکنون با همکاری بسیج سازندگی، مرکز آموزش تخصصی مالک‌اشتر، دانشگاه اراک و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: ۴۰ هکتار بذرکاری در این پویش‌ها در استان مرکزی انجام شده‌است.

محمدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۴۰ هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی کاشته می‌شود که ۱۶ و نیم هکتار آن در کنار مرکز خیریه آفتاب اراک و بقیه در سایر شهرستان‌های استان است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.