۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85320212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید سالانه سه میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی استان مرکزی

اراک - معاون فنی اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ظرفیت تولید سالانه سه میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی در این استان فراهم شد.

به گزارش ایرنا، سینا دودانی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی و هم اندیشی با تولید کنندگان نهال بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: این نهال‌ها در ۲۲ نهالستان فعال بخش خصوصی با مساحتی حدود ۲۱ هکتار در استان تولید می‌شود که می‌توان از ظرفیت این بخش در اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کرد.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های تولیدکنندگان بخش خصوص و ارایه راهکارهای فنی و علمی برای تولید نهال با کیفیت در استان مرکزی و توزیع مناسب آن در فصل درختکاری از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ در راستای اجرای طرح مردمی و ملی کاشت یک میلیارد درخت‌ است.

در این نشست نظرات و پیشنهاداتی توسط تولیدکنندگان و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در راستای تولید نهال های سنجد، بادام، گردو، زرشک، زیتون تلخ، عناب، صنوبر و گل محمدی مطرح شد.

تولید کنندگان بخش خصوصی در پایان این نشست از نهالستان شهید رجایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در شهرستان اراک بازدید کردند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha