تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان ورزش شهرداری تهران از ایجاد و افتتاح چهار مرکز ورزشی جدید ویژه معلولان در پایتخت خبر داد و گفت: این کار مهم نشان از توجه مدیریت شهری به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تقدیر از مدال آوران بازی‌های پارا آسیایی هانگژو روز دوشنبه با حضور مهدی چمران رییس و برخی اعضای شورای شهر تهران، امین توکلی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، حسین اوجاقی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و برخی مسوولان شهری در برج میلاد در حال برگزاری است.

افتتاح چهار مرکز ورزشی ویژه معلولان در تهران

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در این آیین اظهار کرد: با تلاش، پشتکار و همت شما افتخار آفرینان ورزش، برای اولین بار توانستیم مقام دوم را در جدول بازی‌های پاراآسیایی کسب کنیم.

حسین اوجاقی افزود: شهردار تهران بر تحول در شهر تاکید دارد که این تحول با ورزش مُیسر می‌شود و مطابق با برنامه قهرمان شهر، برنامه پاراقهرمان هم در ۱۶ رشته (هشت رشته زنان و هشت رشته مردان) برگزار می‌شود و یک هزار نفر در این رویداد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه شما الگوی جامعه و مایه افتخار هستید، ادامه داد: علاوه بر کسب مقام نایب قهرمانی، موضوعات فرهنگی جالبی هم در هانگژو رقم خورد از جمله تعصب روی پرچم و تقدیم مدال‌ها به شهدای غزه، امروز برای تجلیل از افتخارآفرینان دور هم جمع شده‌ایم چون شما افتخار ایران و انگیزه‌ای برای جوانان این کشور هستید.

به گزارش ایرنا، ۱۵ آبان امسال علیرضا زاکانی در حاشیه آیین تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی هانگژو به خبرنگاران گفته بود قصد داریم تا از مدال آوران پاراآسیایی هم در آینده نزدیک طی مراسمی باشکوه تجلیل کنیم البته هر چقدر از آنها تقدیر شود باز هم کم است چرا که اینها برای جوانان الگو و برای همه مردم کشور افتخار آفرین هستند.

آیین تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با حضور مسوولان در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، کاروان پرافتخار فرزندان ایران با شعار «ایمان، ایران و افتخار» با کسب ۴۴ طلا، ۴۶ نقره و ۴۱ برنز به عنوان دومی دست یافت تا بهترین جایگاه را داشته باشد. در مجموع از ۱۳۱ مدال کاروان فرزندان ایران، ۸۱ مدال کاروان سهم مردان و ۴۰ مدال سهم بانوان ایران بود.