سنندج- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز گفت: فاز دوم ناحیه صنعتی صاحب در مرحله آماده سازی و عملیات اجرایی برای واگذاری به سرمایه گذاران است و بزرودی واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، سعدون فتاحی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی شهرستان سقز اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان سقز ۹۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری دارد که موجب اشتغالزایی برای یک هزار و ۹۲۰ نفر در حوزه صنعت شده است.

وی افزود: این شهرستان هم اکنون دارای یک شهرک صنعتی در قهرآباد واقع در جاده سقز - بوکان به مساحت ۶۰ هکتار است و قرار شده است یک ناحیه صنعتی دیگر در ۲ فاز به مساحت ۱۸ هکتار در شهر صاحب ایجاد شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز بیان کرد: فاز دوم ناحیه صنعتی صاحب در مرحله آماده سازی و عملیات اجرایی برای واگذاری اراضی آن به سرمایه گذاران است.

فتاحی ادامه داد: ظرفیت های سقز در حوزه تولید و صنعت و عزم راسخ مسئولان در مسیر صنعتی شدن در کنار مطالبه چند ساله این شهرستان مبنی بر احداث شهرک های صنعتی جدید و آماده سازی بستر اشتغالزایی و مساعدت و پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی موجب شد در کارگروه امور زیر بنایی استان با احداث شهرک صنعتی شماره ۲ عصر آباد به مساحت ۲۷.۸ هکتار واقع در محور سقز - سنندج موافقت شود.

وی یادآور شد: برآورد انجام شده و پیش بینی اعتبار موردنیاز برای احداث این پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال برای تملک زمین و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آماده سازی، تجهیز و واگذاری به تولید کنندگان است.