تهران– ایرنا– محمد مویزو، رئیس‌جمهور مالدیو با اعلام استقبال کشورش از ارتقای همکاری با پکن، اعلام کرد که چین یک شریک کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی مالدیو بوده و خواهد بود.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، رئیس‌جمهور مالدیو گفت قصد دارد همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی با چین را در جریان سفر رسمی خود به این کشور ارتقا دهد.

رئیس جمهور مالدیو در مصاحبه‌ای مکتوب با شینهوا گفت: چین یک شریک کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی مالدیو بوده و خواهد بود.

وی افزود: روابط مالدیو و چین مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است که از اصول کلیدی بین‌المللی است که نظم اقتصادی و سیاسی جهانی بر اساس آن ساخته شده و تداوم‌ می‌یابد.

با توجه به اینکه این سفر اولین سفر او به چین به عنوان رئیس جمهور است، مویزو گفت انتظار دارد با بهبود روابط، امیدی به همکاری مجدد و تقویت شده درجهت پیگیری مشترک بهبود رفاه هر دو ملت ایجاد شود.

رئیس جمهور مالدیو گفت: تجارت بین کشورهای ما به سرعت در حال رشد است. ما آرزوی گسترش و تسریع بیشتر آن را داریم.

مویزو خاطرنشان کرد پروژه‌هایی چون «کمربند و جاده» برای تغییر توسعه اقتصادی کشورش حیاتی هستند.

رئیس جمهور مالدیو افزود: پل دوستی چین و مالدیو سرزمین‌ها و همچنین مردم دو کشور را به هم متصل کرده است و امکان گسترش فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

مویزو روز دوشنبه (۱۸ دی) برای دیدار مقامات چینی به پکن رفت و این سفر تا روز جمعه (۲۲ دی) ادامه دارد.