اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۲ هزار و ۵۸۰ نفر گرفتار در برف و کولاک طی پنج روز گذشته خبر داد.

حمید قویدل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال برودت هوا و بارش برف این افراد در جاده‌های مواصلاتی و روستاهای استان از جمله راه ارتباطی اردبیل - خلخال، خلخال- اسالم، اردبیل - مشگین‌شهر، اردبیل - گرمی، اردبیل - کوثر، اردبیل - بیله‌سوار و اردبیل - نمین دچار حادثه‌ شده بودند که عوامل جمعیت هلال احمر به یاری آنها شتافتند.

وی گفت: از این تعداد هزار و ۳۲۸ نفر در راه ارتباطی شهرستان خلخال، ۵۰۰ نفر در راه ارتباطی نمین، ۴۹۸ نفر در راه ارتباطی شهرستان اردبیل، ۵۳ نفر در راه ارتباطی گرمی، هشت نفر در راه ارتباطی بیله‌سوار، ۲ نفر در راه ارتباطی مشگین‌شهر و ۲ نفر در راه ارتباطی شهرستان کوثر گرفتار برف و کولاک شده بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: ۲۱۹ نفر از حادثه‌دیدگان نیز توسط جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

قویدل بیان کرد: در این حوادث ۲۱ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۶۱ نفر نیروی عملیاتی و با بکارگیری ۱۹ دستگاه خودرو امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافتند.

وی اضافه کرد: تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر هم‌اکنون در محورهای مواصلاتی استان مستقر بوده و با تمام توان در حال امدادرسانی به هموطنان حادثه‌دیده و گرفتار در برف و کولاک هستند.

وی به مردم توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت تجهیزات کامل زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و تغذیه به همراه داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: امدادگران هلال احمر در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت به مردم هستند و آنها می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.